Avatar billede herchin Nybegynder
03. marts 2007 - 12:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Native and C#

Jeg skal lige have lidt hjælp til at tjekke constants i en dll.

Jeg har fra dokumentationen af min dll:

************
DP_EXPORT DP_ERR WINAPI dpInitInterface( VOID )

Return Value (DP_ERR):
DP_ERR_SUCCESS if operation successful
DP_ERR_FAILURE otherwise
************

Her kan jeg se DP_ERR, som jeg formoder er en enum? DP_ERR er et link, som fører mig til følgende:

************
DP_ERR_SUCCESS Indicates the function was successfully executed.

DP_ERR_NOT_OPEN Indicates that the dpInitInterface function has not yet been called or that the previous dpInitInterface call failed.

DP_ERR_INVALID_DEVNUM Indicates the device number in the iDeviceNum parameter of the call is beyond the range of hardware found during the dpInitInterface call.
************

Min kode ser således ud:
************
[DllImport("DELTAPNL.DLL", EntryPoint="dpInitInterface", CharSet = CharSet.Auto)]
private static extern IntPtr dpInitInterface();

public static void Invoke()
{
    IntPtr c = InitInterface.dpInitInterface();
}
************

Hvor bliver sat: c = -1

Jeg kunne jo godt tænke mit at finde ud af noget á la

if (c == DP_ERR_SUCCESS)

{
.
}

Håber det er nok information...
Avatar billede driis Nybegynder
05. marts 2007 - 13:44 #1
Du skal have fat i C header filen (.h) for den dll du prøver at bruge. Heri kan du finde erklæringen af de forskellige konstanter. Du er så nødt til at erklære dem, du skal bruge, i din C# kode.
Avatar billede herchin Nybegynder
15. marts 2007 - 20:27 #2
Lidt sen tilbagemelding fra mig her...

Det var lige det jeg skulle vide. Tak! Smid et svar.
Avatar billede driis Nybegynder
15. marts 2007 - 22:01 #3
OK :-)