Avatar billede simsen Mester
02. marts 2007 - 08:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Confirmation på slet i datagridview

Hejsa,

Jeg har et datagridview med en ButtonField som sletter rækker i en tabel. Dette fungerer perfekt. Mit problem ligger i, jeg vil så gerne, når de trykker på knappen, at den kommer frem et lille confirmation skærmbillede.

Min ButtonField:

<asp:ButtonField ButtonType="Image" CommandName="DeleteProduct" ImageUrl="~/Images/Delete.gif"
                                                    Text="Slet" >
                                                    <HeaderStyle Width="80px" />
                                                    <ItemStyle HorizontalAlign="Center" />
                                                </asp:ButtonField>

Koden til denne ser sådan her ud:

        if (e.CommandName == "DeleteProduct")
        {
            try
            {
                if (api.DeleteProduct(VareNr) == FaktureringApi.FStatus.Success)
                {
                    lblDeleteProductSuccess.Text = "Produktet " + VareNr +  " er blevet slettet";
                    lblDeleteProductSuccess.Visible = true;
                    ShowProductList();
                }
                else
                {
                    lblDeleteProductError.Text = "Produktet " + VareNr + " er ikke blevet slettet";
                    lblDeleteProductError.Visible = true;
                }
            catch
            { }
        }

Normalt ville jeg til en knap bruge nedenviste funktion - men jeg aner jo ikke hvad knappen kaldes (altså eksempelvis id), så hvordan får jeg en confirmation box frem i et datagridview på en knap?

btnDelete.Attributes.Add("onclick", "return confirm('Er du sikker på, du vil slette?')");

mvh
simsen :-)
Avatar billede flashit Nybegynder
02. marts 2007 - 10:46 #1
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. marts 2007 - 10:46 #2
Det er nok det nemmeste hvis du bare laver en template kolonne hvor du sætter knappen ind.

<asp:TemplateField>
    <ItemTemplate>
        <asp:Button ID="btn" runat="server" OnClientClick="return confirm('er du sikker?');" CommandName="DeleteProduct"></asp:Button>
    </ItemTemplate>
</asp:TemplateField>

Mvh
Avatar billede simsen Mester
02. marts 2007 - 13:59 #3
Hejsa snepnet

Nu har jeg forsøgt mig med dit foreslag, men får nu fejl i koden (jeg har dog istedet brugt en ImageButton - det skulle vel ikke være noget problem);

Input string was not in a correct format.

Min kode:

<asp:TemplateField>
                                                    <ItemTemplate>
                                                        <asp:ImageButton ID="btn" runat="server" ImageUrl="~/Images/Delete.gif" OnClientClick="return confirm('er du sikker?');" CommandName="DeleteProduct"></asp:ImageButton>
                                                    </ItemTemplate>
                                                    <HeaderStyle Width="80px" />
                                                    <ItemStyle HorizontalAlign="Center" />
                                                </asp:TemplateField>

Codebehind:
protected void grdProductList_RowCommand(object sender, GridViewCommandEventArgs e)
    {
        clearMessages();

        FaktureringApi api = new FaktureringApi();
        int user_id = Convert.ToInt32(Session[FaktureringApi.SessionUserId]);

        int index = Convert.ToInt32(e.CommandArgument);
        string VareNr = Convert.ToString(((GridView)sender).DataKeys[index].Values[0].ToString());

        if (e.CommandName == "DeleteProduct")
        {
            try
            {
                if (api.DeleteProduct(VareNr) == FaktureringApi.FStatus.Success)
                {
                    lblDeleteProductSuccess.Text = "Produktet " + VareNr +  " er blevet slettet";
                    lblDeleteProductSuccess.Visible = true;
                    ShowProductList();
                }
                else
                {
                    lblDeleteProductError.Text = "Produktet " + VareNr + " er ikke blevet slettet";
                    lblDeleteProductError.Visible = true;
                }
            catch
            { }
        }
  api.Dispose();
}

Den fejler ved:

        int index = Convert.ToInt32(e.CommandArgument);

Men jeg kan ikke se hvorfor? - den har ikke fejlet før ved denne - først da jeg ændrede den til en TemplateField

Kan du hjælpe mig med det?

mvh
simsen :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. marts 2007 - 14:31 #4
Jeps - du skal sørge for at sætte dit commandargument på knappen med et databindingsudtryk. Du kan passende sørge for at dit varenummer står i commandargument:

<asp:TemplateField>
    <ItemTemplate>
        <asp:Button ID="btn" runat="server" OnClientClick="return confirm('er du sikker?');" CommandName="DeleteProduct" CommandArgument='<%# Eval("VareNr") '></asp:Button>
    </ItemTemplate>
</asp:TemplateField>

Hvis det ikke hedder VareNr i din datakilde, må du lige rette til så det passer.

Men anyway ... Du kan så trække varenummeret direkt - istedet for at finde rækkeindex'et og hente det i keys via det.

Mvh
Avatar billede simsen Mester
02. marts 2007 - 18:17 #5
snepnet

Takker endnu engang for din hjælp. Smid et svar og du får dine velfortjente points....

mvh
simsen :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
02. marts 2007 - 22:48 #6
Kommer her :o)
Mvh