Avatar billede kristianp Nybegynder
01. marts 2007 - 08:13 Der er 5 kommentarer

Konverter crlf til <br>

Hejsa.. på min side kan kan taste en kommentar i et textarea, dette gemmes i en flad fil .txt

Indholdet af filen vil jeg gerne vise som html.. derfor skal jeg have konverteret alle crlf til <br>...

???
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2007 - 08:44 #1
String nyTekst = gamleTekst.replaceAll("crlf","<br>");

men crlf er nok den forkerte.. så du skal lige finde den rigtige breaker.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2007 - 15:05 #2
s = s.replaceAll("\r\n","<br>");

eller

s = s.replaceAll(System.getProperty("line.separator"),"<br>");

hvis Java 1.5 eller nyere saa bruge .replace fremfor .replaceAll
Avatar billede kristianp Nybegynder
03. marts 2007 - 13:12 #3
takker arne_v.. svarer du så jeg kan lukke
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2007 - 16:01 #4
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2007 - 23:05 #5
så mangler du bare at acceptere