Avatar billede gottorp Nybegynder
28. februar 2007 - 16:08 Der er 6 kommentarer

Hvorfor fejlen: User-defined type not defined?

Min VBA kode ser sådan ud: (jeg mener da, at der er defineret en Dimension,Dim)

Rem Reference til "Microsoft DAO 3.6 Object Library" er sat
Rem =======================================================
Dim sti, db, qDef As QueryDef, rec As Recordset
Sub workbook_activate()
    findsti
    udfør_SQL
    hent_Data

    rec.Close
    db.Close
End Sub
Private Sub findsti()
    sti = ActiveWorkbook.Path
    If Right(sti, 1) <> "\" Then
        sti = sti + "\"
    End If
End Sub
Private Sub udfør_SQL()
Dim xDB
    openDB
    Set qDef = db.QueryDefs("10_2) opret tabel")                              'adresser til forespørgslen
    Sql = qDef.Sql                            'hent SQL-strengen

    Set xDB = GetObject("R:\Excel\Månedsafslutninger\Rapporteringsdatabase\10_2) opret tabel")                                        'åbn db som object

    xDB.DoCmd.RunSQL Sql                                            'udfør sql

    db.Close

    Set qDef = Nothing
    xDB.Quit                                    'luk objektet
    Set xDB = Nothing
End Sub
Private Sub hent_Data()
    openDB
    Set rec = db.OpenRecordset("Test")
    For R = 1 To rec.RecordCount
        With rec
            Cells(R, 1) = .Fields(0)                    'PROJID
            Cells(R, 2) = .Fields(1)                    'ITEMID
            Cells(R, 3) = .Fields(2)                    'TXT
            Cells(R, 4) = .Fields(3)                    'belob
            Cells(R, 5) = .Fields(4)                    'Type
            Cells(R, 6) = .Fields(5)                    'aar
            Cells(R, 7) = .Fields(6)                    'Quarter
            Cells(R, 8) = .Fields(7)                    'moned
        .MoveNext
        End With
    Next R
End Sub
Private Sub openDB()
    Set db = OpenDatabase("R:\Excel\Månedsafslutninger\Rapporteringsdatabase\10_2) opret tabel")                'open databasen
End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
28. februar 2007 - 17:36 #1
Hvor optræder fejlen?
Avatar billede supertekst Ekspert
28. februar 2007 - 17:59 #2
Det skulle vel ikke være fordi, du IKKE selv har sat den nævnte reference:
"Microsoft DAO 3.6 Object Library"
Avatar billede gottorp Nybegynder
01. marts 2007 - 17:21 #3
Denne sætning bliver markeret med blå, når fejlbeskeden kommer:  qDef As QueryDef,

Det er meget muligt at dette er forkert: "Microsoft DAO 3.6 Object Library"
-kan dette bare slettes ellers skal der sættes en anden ref.? (jeg tror jeg fik et eksempel af dig engang, som jeg har kørt videre på, derfor denne ref.).
Avatar billede supertekst Ekspert
01. marts 2007 - 17:35 #4
Kommentaren beskriver blot at denne reference er sat i den version, som jeg skrev - men du skal selv sætte den i din fil:

Skift til VBA - Tools / References / sæt flueben ved den nævnte ref.  - OK
Avatar billede gottorp Nybegynder
01. marts 2007 - 17:56 #5
Ok nu forstå jeg bedre din kommentar, men så får jeg fejl igen...som ikke er defineret!
Avatar billede supertekst Ekspert
02. marts 2007 - 17:35 #6
Samme fejl?
Hvis ikke du kan se fejlen - så step gennem koden m/F8.