Avatar billede rasta123 Nybegynder
28. februar 2007 - 14:51 Der er 3 kommentarer

Worksheet function med tekststrenge

Hej Alle,

Jeg er ved at lave en worksheet funktion i vba.

Den har tre parametre:

function hent(firma, datatype, år) as double

Funktionen skal vha. tre givne parametre, f.eks. firma = "Carlsberg", Datatype = omsætning og år = 2002.

Dette kunne være det man skrev, hvorefter at funktionen laver et opslag i en database og returnerer en værdi.

Jeg har dog problemer, da jeg synes den har problemer med at håndtere tekststrenge. Dvs. at ligesåsnart jeg indtaster en tekststreng, så får jeg #Værdi returneret.

Kan det ikek lade sig gøre at bruge tekststrenge i en function i dokumentet, eller skal jeg virkelig finde tal, som kan repræsenterer de forskellige tekststrenge?
Avatar billede excelent Ekspert
28. februar 2007 - 15:17 #1
vis lige funktionen/koden
Avatar billede jkrons Professor
28. februar 2007 - 17:58 #2
Prøv med

FunctionHent(Firma As String, Datatype As ?, År As ?) As Double

hvor ? erstattes med en relevant datatype for Datatype og År. Det er også muligt at den værdi, der returneres ikke opfattes som et tal, og derfor ikke kan gemmes i en Double. så prøv evt. at ændre Double til String også.
Avatar billede rasta123 Nybegynder
05. marts 2007 - 14:47 #3
Hej.. Jeg har fået løst problemet.. Problemet lå i, at når jeg indtastede funktionen, skulle firma og datatype være i " ". F.eks. hent("Carlsberg";"oms";-5), men hvis jeg bruger referencer til celler, skal de glemmes..