Avatar billede dfischer Nybegynder
28. februar 2007 - 14:46 Der er 8 kommentarer

netværksharddisk på ftp

hej jeg har købt en ekstern harddisk
og jeg vil gerne have den bliver sådan jeg kan
blive sådan man kan logge ind på den fra et andet sted og et andet netværk , altså ligesom FTP

kan nogen hjælp mig det , i tjæner godt på det
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2007 - 14:53 #1
er det bare en ekstern harddisk ? i så fald kan du ikke, så er det en NAS med FTP support du skal bruge (de kan købes med USB tilslutning af eksterne diske)
Avatar billede dfischer Nybegynder
28. februar 2007 - 15:00 #2
nej det er en netværks harddisk , der sættes i en router ,

kan du hjælpe der ?
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2007 - 15:14 #3
har du et model nummer ? vil lige sikre mig at boksen faktisk har den funktion inden vi går videre (ellers er det spild af tid jo)
Avatar billede dfischer Nybegynder
28. februar 2007 - 15:18 #4
ja , det finder jeg lige ;:D

det en den plextor  PX-EH25L
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2007 - 15:31 #5
boksern har FTP support, ønsker du at kunen tilgå den udefra (fra internettet) også ? (personligt ville jeg ikke gøre det da FTP ikke er pokkers sikkert)
Avatar billede dfischer Nybegynder
28. februar 2007 - 15:38 #6
jo det er det jeg gerne ville .

hvad mener du med den ikke er så sikker ? ,,

og hvad kan der ske ved det ?
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2007 - 15:54 #7
FTP er ikke sikker pge den måde password og kode sendes (som ren tekst), men tvivler på at risikoen for at nogle angriber private er så stor (men den er der dog, men det er den jo altid), hvilken router har du ? (den skal jo også sættes op til det så du kan tilgå boksen udefra)
Avatar billede dfischer Nybegynder
28. februar 2007 - 16:12 #8
okay men jeg vil gerne have det .
hvis du kan hjælpe .

min router er en Netgear  Rangemax
wireless routr
WPN824