Avatar billede rp78 Nybegynder
28. februar 2007 - 14:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

asp 2

Jeg har netop installeret ASP 2 på en webserver, og dette skulle være gjort næsten korrekt. Min server kører windows 2003 med IIS 6. I IIS har jeg allowed ASP, men skal jeg ind og gøre andet? Skal der tildeles nogle bestemte rettigheder til de mapper der skal køre ASP? Jeg kan nemlig ikke få det til at virke, jeg får blot en runtime error.

Håber I kan hjælpe
Avatar billede lordnelson Seniormester
28. februar 2007 - 19:28 #1
Næ så skulle alt jo være iorden
hvad får du Runtime error i

LN
Avatar billede rp78 Nybegynder
01. marts 2007 - 08:59 #2
Hej LN

Her er fejlen, men den siger vist ikke så meget

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede lordnelson Seniormester
01. marts 2007 - 11:14 #3
nu skriver du at du har allow asp
har du også allow asp.net ver2

ln
Avatar billede rp78 Nybegynder
01. marts 2007 - 12:53 #4
Der står:

Active Server Pages    Allowed
ASP.NET v2.0.50727      Allowed

Så jeg går ud fra at det er som det skal være. Men jeg er ikke så skarp i det, derfor søger jeg også hjælp herinde :)

Kan det have noget med global.asa at gøre eller noget?
Avatar billede lordnelson Seniormester
01. marts 2007 - 21:43 #5
Ok
Har du under appilcation server
og under det websted du arbejder på
og under properties været inde under
fanen asp.net her skal du vælge 2.0
den står default til 1.1

Ln
Avatar billede rp78 Nybegynder
07. marts 2007 - 14:51 #6
Hej Ln, beklager det sene svar.

Ja der står version 2, eller 2.0.50727
Avatar billede lordnelson Seniormester
07. marts 2007 - 19:41 #7
Du skal huske at i din web.config
at sætte
<customErrors mode="Off"/>

Ln
Min ser nogenlunde sådan ud<configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0">
    <appSettings/>
        <system.web>
        <compilation debug="false"/>
        <authentication mode="Windows"/>
        <!--
            The <customErrors> section enables configuration
            of what to do if/when an unhandled error occurs
            during the execution of a request. Specifically,
            it enables developers to configure html error pages
            to be displayed in place of a error stack trace.

        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="GenericErrorPage.htm">
            <error statusCode="403" redirect="NoAccess.htm" />
            <error statusCode="404" redirect="FileNotFound.htm" />
        </customErrors>
        -->

      <customErrors mode="Off"/>

  </system.web>
</configuration>
Avatar billede lordnelson Seniormester
07. marts 2007 - 19:47 #8
Min web.config - bedre udgave
<?xml version="1.0"?>
<configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0">
    <appSettings/>
    <system.web>
                <compilation debug="false"/>
                <authentication mode="Windows"/>

      <customErrors mode="Off"/>

  </system.web>
</configuration>
Avatar billede rp78 Nybegynder
04. april 2007 - 08:34 #9
lukker