Avatar billede papa Nybegynder
28. februar 2007 - 11:09 Der er 1 løsning

Sortering af data

Jeg har - uden nogle forudsætninger - fået overdraget et asp-projekt, som jeg behøver hjælp til. Jeg beder derfor om forståelse for, at spørgsmålet kan være lidt "skævt" formuleret.

Jeg har brug for at sortere nogle data som jeg henter fra en database. I sin nuværende form, henter projektet disse data ind i en  frame ved hjælp af filen DB_list.asp:

DB_list.asp?r=0,7607236&kat=52 , DB_list.asp?r=1,401764E-02&kat=56 mfl.

Mit ønske er at lave disse "kald" direkte i et asp-dokument. Det er lykkes mig at få genereret hele DB_list.asp ved hjælp af Do Until RS.EOF og jeg har nu brug for at filtrere disse data. Jeg har forsøgt mig med "if katID = 52 Then", men jeg får blot følgende fejlmeddelelse:

Microsoft VBScript runtime  error '800a000d'

Type mismatch: '[string: "alle"]'

Er der nogender kan guide mig på rette spor? Jeg er klar over at jeg skal have nogle variable at sortere efter, men da jeg ikke er klar over syntaksten til selve sorteringen har det indtil videre ikke givet noget resultat at lede efter korrekte variable. Jeg har brug for et stykke kode, der på en eller anden måde påvirker Do Until RS.EOF

På forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede papa Nybegynder
28. februar 2007 - 20:51 #1
Det viste sig, at det jeg havde brug for at vide var, at det er muligt at kalde flere variabler i samme URL (HTTP query string)