Avatar billede beta-person Nybegynder
27. februar 2007 - 20:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor opretter den en blank først?

side kode:
<?php
session_start();
if(!$_SESSION['log_done'] == 1) {//Hvis brugeren ikke er logget in
header("Location: index.php");//Sender brugeren videre
exit;//Sørger for at resten af koden, ikke bliver udført
}

$kat = 1;
include "mysql.php";
include "config.php";

    $epoch = time();
mysql_query("INSERT INTO `portal_links` (`navn`, `beskrivelse`, `url`, `epoch`, `kat_id`) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[beskrivelse]', '$url_real', '$epoch', '$_POST[kat]');") or die(mysql_error());
            echo "" . $text . "";

{

        // FORM //
    echo "<form name=\"form\" method=\"post\" action=\"$PHP_SELF?page=admin/links/link_skriv.php\" enctype=\"multipart/form-data\">";

    echo "Navn:<br>
    <input type='text' name='navn' style='width: 244px;' class='text'><br>
    Adresse:<br>
    <input type='text' name='url' style='width: 244px;' class='text'><br>
    Kategori:<br><select size='1' name='kat'>";

    $rev = mysql_query("SELECT * FROM `portal_kat` ORDER BY navn ASC") or die(mysql_error());
    while($data32 = mysql_fetch_array($rev))
    {
        echo "<option value='" . $data32['id'] . "'>" . $data32['navn'] . "</option>";
    }

    echo "</select><br>
    Beskrivelse:<br>
    <input name=\"beskrivelse\" type=\"text\">";

    echo "<br><br>";

    echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Tilføj link\">";

    echo "</form>";

    }
    ?>

Når jeg så udfører handlingen på min side, så går den først ind og opretter en blank i min db?
Avatar billede beta-person Nybegynder
27. februar 2007 - 20:17 #1
evt. en der kan lave en der fungerer bedre?
Avatar billede intenz Novice
27. februar 2007 - 21:29 #2
Det er fordi du ikke har skrevet at den første skal indsætte i databasen efter formularen er blevet sendt.

Prøv dette.

Ændre:
$epoch = time();

til:
if (isset($_POST[submit])) {
$epoch = time();

Ændre:
Avatar billede intenz Novice
27. februar 2007 - 21:30 #3
Hov, kom til at trykke send :)
Forsætter.

Ændre:
....or die(mysql_error());

til:
....or die(mysql_error());
}
Avatar billede beta-person Nybegynder
27. februar 2007 - 22:51 #4
takker mange gange!