Avatar billede www.c-n-p.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 12:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af tabel med dags dato

Jeg er i øjeblikket ved at lave et system, hvor der hver dag skal kunne tastes data ind, som så gemmes i en access database. Derfor vil jeg gerne at den opretter en ny tabel i dben når man vælger at taste ind, med dags dato. Hvordan gøres dette, altså for fat i dags dato og får den indsat i create sætningen.
Avatar billede nuno Nybegynder
28. maj 2001 - 12:09 #1
sSql = \"CREATE TABLE \" & \"Tabel\" & Replace(CStr(date),\"-\") & \"(TableId int)\"

bare et eksempel hvor du får datoen med i tabelnavnet uden bindestregerne

/nuno
Avatar billede nuno Nybegynder
28. maj 2001 - 12:10 #2
sSql = \"CREATE TABLE Tabel\" & Replace(CStr(date),\"-\") & \"(TableId int)\"

hov - det var lige omstændeligt nok :)

/nuno

Avatar billede no_doubt Nybegynder
28. maj 2001 - 12:16 #3
Nuno, du virker ret godt kan du ik hjælpe mig med en lille opgave ?
Avatar billede www.c-n-p.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 12:17 #4
Hvilket tabel vil dit sæt give ?
Avatar billede www.c-n-p.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 12:17 #5
tabelnavn skulle der stå
Avatar billede nuno Nybegynder
28. maj 2001 - 12:24 #6
Table28052001 vil det give

Replace(CStr(date),\"-\",\"\") skal det selvfølgelig være.

/nuno

no-doubt> hvad er det du skal have hjælp til?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
28. maj 2001 - 12:26 #7
Noget paging og opsætning af database.

Mark
Icq 92064248
Avatar billede www.c-n-p.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 13:35 #8
hvad er der galt her

strSQL  = \"CREATE TABLE priser\" & Replace(CStr(date),\"-\",\"\") & \"(TableId int)\" (ART INTEGER NOT NULL, KG INTEGER NOT NULL, PRIS INTEGER NOT NULL)\"
Set rs = myConn.Execute(strSQL)

Avatar billede nuno Nybegynder
28. maj 2001 - 13:38 #9
strSQL  = \"CREATE TABLE priser\" & Replace(CStr(date),\"-\",\"\") & \" (TableId int, ART INT NOT NULL, KG INT NOT NULL, PRIS INT NOT NULL)\"

/nuno

no_doubt> jeg er på arbejde og har ikke voldsomt meget tid til det. Men prøv at sende en mail til nunobow@yahoo.dk - så  skal jeg prøve at kigge på det når jeg har tid.
Avatar billede www.c-n-p.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 13:44 #10
1000 tak nuno
Avatar billede www.c-n-p.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 13:45 #11
fik jeg sagt for tidligt, der er stadig fejl

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl i feltdefinitionen.
/fisk/oprettabel.asp, line 11
Avatar billede www.c-n-p.dk Nybegynder
28. maj 2001 - 13:50 #12
Har selv fundet fejlen, men et andet spørgsmål. hvor ser man hvad de forskellige datatyper hedder i acccess når man bruger dem i en sql sætning