Avatar billede oddj0b Nybegynder
26. februar 2007 - 11:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

You need to restart your computer osv.?

Hej Eksperter

Jeg har lige genindstalleret min MacBook (intel). Det første jeg gør er at opdatere MAC OS X software, det var min tanke at det kunne rette nogle fejl. Der tager jeg så grueligt fejl, og nu kan jeg ikke starte styresystemet.
Hvergang jeg starter computeren, kommer den med denne meddelse:

panic(cpu 0 caller 0x00398DDF): Unable to find driver for this platform: "ACPI"

Og på den måde fortsætter den. Håber i ved hvad jeg kan gøre.
Avatar billede sd8220 Seniormester
26. februar 2007 - 12:12 #1
Hejsa
Det ser ud til en kernel panic. Og så vidt som jeg kan se, så mangler du i dit system en driver til  ACPI, hvad det så er..
Er du kommet til at installere PPC-opdateringer i stedet for Intel/Universal?

Prøv at installere igen, og søg evt på Apples hj.side, om der eskulle være en kendt fejl.
/Sebastian
Avatar billede oddj0b Nybegynder
26. februar 2007 - 12:28 #2
Jeg ved godt det er rimelig ringe af mig jeg ikke kontrollere hvilke opdateringer den vil installere, men kan det godt ske den automatisk vælger en ppc opdatering til min intel maskine ?
Avatar billede egonspock Seniormester
26. februar 2007 - 21:11 #3
Har du installeret Norton på maskinen? Det er vist kendt for at forårsage den slags fejl.
Avatar billede oddj0b Nybegynder
26. februar 2007 - 23:17 #4
Nej jeg har ikke installeret Norton.

Det er endt med at jeg genformateret og hentede de samme opdateringer som før, bare uden fejl.
Avatar billede sd8220 Seniormester
26. februar 2007 - 23:23 #5
Hej igen
Jeg synes ikke, at det er ringe af dig, og  nej den bør absolut IKKE installere PPC på en Intel; men jeg syntes at have hørt, at der har været en fejl i en opdatering engang, og jeg tror såmænd ikke engang at man havde mulighed for at forudse det.
Men godt, at det lykkedes nu.
/Sebatsian