Avatar billede snorga Nybegynder
25. november 1999 - 14:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2 Tcp/ip forbindelser?

Kan man have 2 tcp/ip forbindelser på en mac (os 8).

Problemet er at den skal kunne gå på nettet (modem), sammentidig med at den har en tcp/ip på lokal nettet.

Jeg kan kun få den til at have enten Tcp'en på netkortet eller på modemet ikke begge :(

Hvordan kan man fixe dette, hvis det da kan lade sig gøre?
Avatar billede Slettet bruger
25. november 1999 - 19:26 #1
Opret 2 konfigurationer i tcp-ip:

En med Lokalnetværket, en anden med ppp forbindelsen.
(Du opretter dem under konfigurationer i arkivmenu'en)

Derefter går du ind i lokalitetsvalg og laver en ny lokalitet (findes det til 8.0???).
Vælg at kun TCP-IP skal ændres. Kald denne fx lokalnetværk.
Ændr nu konfigurationen i TCP-IP til lokalnetværket. Gem konfigrationen.

Gentag det ovenstående med PPP forbindelsen!!!

Du kan så ændre det gennem kontrollinien (mavebæltet)...
Avatar billede snorga Nybegynder
25. november 1999 - 22:47 #2
Test og vender tilbage (Sider ikke ved en mac)
Avatar billede snorga Nybegynder
25. november 1999 - 23:15 #3
Dette var ikke helt det jeg gerne ville have. Er det muligt at have dem begge aktive på sammen tid? Så ledes at når mac går på internettet, så kan den stadig nåes fra pc (via tcp/ip). Eller kan mac'en ikke, som pc'en, have tcp-protokolen bundet til to enheder (netkort og modem).
Avatar billede Slettet bruger
26. november 1999 - 08:45 #4
Det har jeg ikke hørt om er muligt....  Kan du ikke gå på internettet over lokalnetværket?????
Avatar billede snorga Nybegynder
27. november 1999 - 02:36 #5
PCen(windows/linux..) kan

Ikke over lokal netværket, hvis den skal via modemet..?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 1999 - 15:53 #6
En mac kan så vidt jeg husker kun have en ip adresse.

Hvis du både skal på lokalnetværket + internettet SKAL det være med samme ip. Ellers går der kuk i det!!!
Avatar billede snorga Nybegynder
29. november 1999 - 16:38 #7
Øv..

Mac'en får først sin ip adresse når den ringe op til nettet. Det vil sige når den ikke er logged på har den ingen IP :(

Okay, så er din først løsning den bedste.
Avatar billede tigrdyr Nybegynder
12. december 2000 - 13:41 #8
I Mac OS 8.6 eller derover kan man i \"systemmappen\" under \"indstillinger\"  finde en fil der hedder  IP Secondary Addresses. Her kan tilføjes flere ip adresser.
Avatar billede snorga Nybegynder
12. december 2000 - 14:50 #9
Det vil jeg da lige prøve.

Hvis jeg får det til at virke kan jeg da lige oprettet til et point til dig spørgsmål :-)

Har du nogen erfaring med at dele en internet forbindelse på en mac?
Avatar billede snorga Nybegynder
12. december 2000 - 17:08 #10
MacOs 9.0.4 Engelsk. Jeg kunne ikke finde en fil der hed noget i stillen med ip secondary addresses :-(