Avatar billede eldaria Nybegynder
26. februar 2007 - 10:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

En abslut absolut Reference.

Jeg har to ark i en excel mappe.

Den ene har nogle raekker hvor der er noget data.
den anden referer tilbage til dette ark.

For exepel i ark 1 bruger jeg noget data i celle E2.
I mitt andet ark har jeg sa en referense: =ark1!$E$2

Problemet med denne losning er at hvis jeg flytter cellen i ark 1 til for exempel G2, sa opdateres referancen i ark2. Uanset om jeg bruger $ eller ikke, dette vil jeg undga.
Jag har poevet at bruge "" rundt om, men sa viser den bare formelen istedet.
Jeg vil at i ark2 sa skal den altid referere til E2, uanset vad der sker i ark1.

Hvordan kan jag gore det?

Har ikke danske bokstaver pa denne computer, undskyld at de mangler. :-)
26. februar 2007 - 10:38 #1
Brug INDIREKTE()
=INDIREKTE("Ark1!$E$2")
26. februar 2007 - 10:41 #2
... og den er så "absolut absolut" at dollar-tegnene er overflødige. De kom med fordi jeg kopierede din formel.
=INDIREKTE("Ark1!G2")
Avatar billede eldaria Nybegynder
26. februar 2007 - 12:31 #3
Jeg har hele tiden troet at den var til at angive en reference i en andencelle, dvs i E2 ville jeg have informationen om hvor min reference var. :)

Ok, men det er ordnet. point til dig.