Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 18:21 Der er 33 kommentarer

mail server. Kan godt modtage fra nogle smtp'er, men ikke alle

Hej har sat en exchange 2003 server op oven på en windows 2003 R2. Jeg kører dns igennem gratisdns.dk.
Når jeg sender en E-mail til en konto der ligger på serveren ved hjælp af cybercity's smtp server. Får jeg følgende fejl meddelse
""
Men når jeg sender igennem en anden smtp jeg har adgang til smtp.iha.dk kommer e-mail igennem uden problemer.
Nogen gode forslag til hvori problemet kan bestå, nogen tips? har ikke haft andre mail servere at prøve fra.
På forhånd tak
Morten S. Laursen
Avatar billede screem_brille Novice
25. februar 2007 - 18:27 #1
hvilken fejl siger du ? ;) (det fik du ikke med)
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 18:37 #2
hehe
prøver med thunderbird, får følgende
Der opstod en fejl under afsendelsen. Postserveren svarede:
4.1.2 <alias@domain.dk>: Recipient address rejected: Domain not found.
Undersøg om din e-mailaddresse er rigtig i dine kontoindstillinger og prøv igen.

(har som sagt to smtp servere i thunderbid jeg kan skifte imellem med den ene virker det fint med den fra cybercity får jeg den her fejl. Og jeg har selvfølgeligt tjekket at den server der fejler fint sender til andre mails ;))
Avatar billede noob2003 Nybegynder
25. februar 2007 - 19:50 #3
du skal bruge mailgate.cybercity.dk hvis du har dem som ISP
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 19:52 #4
mailgate.cybercity.dk ? Den hedder da vip.cybercity.dk

Hvornår er DNS sat op og er domænet nyt ?
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 19:54 #5
Ville dog være lidt nemmere at kende det reele domæne for at kunne kontrollere om der er DNS fejl
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 20:03 #6
domænet er linux-hacker.dk
min mx record ser nu sådan ud
linux-hacker.dk med en preference på 10
mailgate.cybercity.dk med en preference på 20
er det ikke rigtigt sat op?
mailgate.cybercity.dk har jeg lige tilføjet nu
oprettede dns i morges et sted imellem 8-9
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 20:38 #7
At tilføje mailgate.cybercity.dk til din DNS er en fejl.
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 20:41 #8
Hvorfor har du:
15 vip.cybercity.dk. [TTL=43200] IP=212.242.41.50 (No Glue) [TTL=300] [*E]
20 mailgate.cybercity.dk. [TTL=43200] IP=212.242.40.53 (No Glue) [TTL=300] [*E]

I DNSen ?
Avatar billede noob2003 Nybegynder
25. februar 2007 - 20:42 #9
hmm da jeg havde CC som ISP og jeg skulle modtage via SMTP var min opsætning
mail.mitdomain.dk med en preference på 10
mailgate.cybercity.dk med en preference på 20

også havde jeg ikke nogle problemer, ved ikke om de har lavet om på det indenfor det sidste år.
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 20:44 #10
Hmm, sidst jeg havde mailserver kørende havde jeg ikke mailgate.cybercity.dk på !
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 20:44 #11
er det ikke den måde jeg skal bruge mailgate.cybercity.dk på?
prøvede først uden vip.cybercity.dk, men ellers med samme opsætning.
Skal jeg bare slette dem så?
Avatar billede noob2003 Nybegynder
25. februar 2007 - 20:44 #12
ja slet den vip. den skal du ikke bruge
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 20:49 #13
så er den slettet, ser min mx rigtig ud fra din side af nu så?
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 20:59 #14
Har lige sat en mailserver på min CC forbindelse og uden brug af mailgate.cybercity.dk kommer alle mails igennem selv dem fra Udlandet !
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 21:00 #15
Samt ved brug af CC's egen SMTP server altså vip.cybercity.dk
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 21:02 #16
okay, det var da interessant, så må fejlen jo ligge et andet sted.
Nogen gode ideer til hvor jeg skal lede?
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 21:03 #17
Ja, gad vide om det svar du får af fra mailgate.cybercity.dk !

Har du en adresse jeg kan teste med til linux-hacker.dk ?
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 21:04 #18
jeps morten@linux-hacker.dk
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 21:05 #19
tror ikke det er mailgate.cybercity.dk for fik fejlen inden jeg tilføjede den, efter jeg har tilføjet den får jeg bare ingen fejlmeddelser, mailen kommer bare aldrig, men ttl tiden er jo heller ikke gået endnu så kan jo godt ske jeg får en mail retur når den tid er gået med en fejlmeddelse
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 21:12 #20
har lige modtaget din test e-mail
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 21:12 #21
Hmm, strange ! Jeg kan sagtens sende til min egen ny opsatte server uden problemer men med din får jeg lige neop:
      'morten (hos) linux-hacker.dk' den 25-02-2007 21:07
            450 <morten (hos) linux-hacker.dk>: Recipient address rejected: Domain not found

Har du fået en mail ?
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 21:13 #22
Strange det var når jeg bruger mig selv som SMTP !
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 21:14 #23
underligt, den anden som jeg slipper igennem med er heller ikke en isp smtp, (det er ingeniør højskolen i århus's smtp).
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 21:17 #24
Har du modtaget en ny ?
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 21:17 #25
har lige fået din forsøg via. tdc
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 21:18 #26
Min anbefaling start med at slette mailgate.cybercity.dk, vent 12 timer og forsøg igen !
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 21:20 #27
okay, lader den stå til imorgen eftermiddag så.
Selvom vi ikke fandt et endeligt svar skal du have point som tak for hjælpen
Avatar billede leif Seniormester
25. februar 2007 - 21:21 #28
Send et ping imorgen så tester vi videre !
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 21:22 #29
okay tak for hjælpen indtil videre
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 21:41 #30
modtog to test mails fra Noob 2003 en fra *@dancon****.net og en fra *@ab-****rg.dk
* for ikke at lægge din mail adresse på nettet
Avatar billede noob2003 Nybegynder
25. februar 2007 - 21:42 #31
okay rart at høre der kommer lidt igennem :)
Avatar billede cybermouse Nybegynder
25. februar 2007 - 21:43 #32
men har lige tjekket en ekstra gang med et forsøg fra smtp.cybercity.dk og den slap igennem... så nu ser det ud til at virke... forstår ikke hvorfor, måske nogle dns servere et eller andet sted der ikke var helt opdaterede... men hvis det stadig virker imorgen er det jo kanon. Tak for hjælpen
Avatar billede cybermouse Nybegynder
26. februar 2007 - 20:31 #33
Den ser stadig ud til at fungerer efter hensigten, læg nogle svar så jeg kan lave point
Takker for hjælpen