Avatar billede dantrold Nybegynder
24. februar 2007 - 21:30 Der er 74 kommentarer og
1 løsning

connect til mssql server fra et andet sted i landet/verden

jeg kan godt connecte til mssql serveren hvis jeg i den linie hvor man skriver server adresse – skriver ” computerens navn og så navnet på mssqlserveren ”

men hvis jeg vil lige som secnet eks. ” mssql.secnet.dk ”

så fejler den. skal der installeres et eller andet for at kunne connecte til den. eks. hvis domænet lå hos en udbyder og den så skulle connecte til min mssql server

jeg ved ikke om jeg har forklaret mig godt nok
Avatar billede skov_p Praktikant
24. februar 2007 - 22:57 #1
Jeg bruger SQL Server Management Studio Express og der kan jeg skrive mit adresse i login vinduet feks noget.dk eller en IP adresse og forbinde til min SQL server.
Det kræver at routeren forwarder trafik på port 1433 til den PC der kører SQL serveren.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
25. februar 2007 - 18:28 #2
dantrold-> hvor forsøget du at connecte til? Din egen server eller? Du siger eks.vis... kan du være lidt mere præcis :)
Avatar billede dantrold Nybegynder
25. februar 2007 - 21:18 #3
Const cnstSQLServerAddress = "mssql.secnet.dk" ' det er navnet på SQLserveren og dette tilfælle er det hos secnet.
Const cnstSQLDataBase = "domæne.dk" ' Det er selve det databasen hedder
Const cnstSQLUID = "etnavn"
Const cnstSQLPWD = "etpassword"

Og jeg kan lave hjemmesiden på min egen server, men connecte til den Database jeg har på Secnet's SQLserver

Det som jeg gerne vil er det samme, men hvor min hjemmeside er hos eks. hos secnet eller en anden udbyder men at
den connecter til min SQLServer

Det er det som jeg søger og jeg kan ikke rigtig få det til det.

Håber nogen ved hvordan man gør det..
Avatar billede dantrold Nybegynder
25. februar 2007 - 21:19 #4
Glemte at skrive, det er fra en asp side jeg skal connecte fra og til MSSQLSERVER

Håber dette er nok info.
Avatar billede dantrold Nybegynder
27. februar 2007 - 20:40 #5
Hmm, håbet lige på at nogen her kunne hjælpe mig
Avatar billede skov_p Praktikant
27. februar 2007 - 22:20 #6
Når du nu presser sådan måtte det jo prøves.
Jeg har ikke meget erfaring med ASP.NET

Men her er en connection string der virker for mig, men du skal stadig have sat routeren op så den peger på den PC databasen ligger på.

<
add name="WEBConnectionString"
connectionString="Data Source=noget.dk
Initial Catalog=DATABASENAME;
Persist Security Info=True;
User ID=sa;Password=PASSWORD" providerName="System.Data.SqlClient"
/>
Avatar billede dantrold Nybegynder
28. februar 2007 - 19:52 #7
Skov

Det har ikke noget med det at gøre, for det har jeg sat op..
Det er selve min SQL server der skal sættes op, og lige hvad der skal sættes op ved jeg ikke..
Avatar billede skov_p Praktikant
28. februar 2007 - 20:28 #8
Jeg vil anbefale SQL autentication (eller hvordan det nu staves).
SQL serveren skal accepterer TCP/IP forfindelser.
Kør kommandoen svrnetcn
Vælg din server
Enable TCP/IP
Serveren kan ikke se hvor der forbindes men validerer brugeren.
Så er vi tilbage ved routeren.

Hvilken version SQL server bruger du?
Avatar billede dantrold Nybegynder
28. februar 2007 - 20:57 #9
Skov.

Microsoft MSSQL Server 2000

TCP/IP er sat op i SQL serveren.
Jeg kan vi mine 3 pc'er connete til mine database via Enterprise Manager

Det er ikke Enterprise Manager som er mit problem.
Det på selve hjemmesiden, hvis hjemmesiden er på min webserver så kan jeg connecte og alt det som skal til.

MEn hvis nu jeg vil ligge mit sitet hos en anden udbyder, så får jeg ikke lov til at connecte til min SQL server.

Som jeg beskrev tidligere med hensyn til Secnet, så har jeg testet det.
har et sitet hos dem og bruger deres SQL server.

tog så en kopi og lagde det hele på min webserver og der kunne jeg connecte til deres SQL server selvom det mig der hostet domænet. det vil sige en connection ude fra "Wan Adresse" til deres SQL server, det sådan jeg ville kunne. altså bare connecte til min SQL server hvis nu mit sitet lå hos secnet eks.
og min router er sat til at pege på den pc som køre SQL server. både på port 1433 og 1555
Avatar billede skov_p Praktikant
28. februar 2007 - 21:05 #10
Og du bruger SQL autentication ?
Avatar billede dantrold Nybegynder
28. februar 2007 - 21:11 #11
Nu ved jeg ikke lige hvad du mener,
men for at oprette forbindelse til min database via min hjemmeside,
så har jeg sat min kode sådan op at den bruger navn på database, brugernavn og password til at connecte til den database som nu er tilknyttet til det sitet.
Avatar billede skov_p Praktikant
28. februar 2007 - 21:13 #12
Man kan vælge om det er windows eller sql serveren der styrer hvem der har lov til at forbinde.
Med SQL Aut. er 'sa' administrator
Avatar billede dantrold Nybegynder
28. februar 2007 - 21:16 #13
der er den sat til at det er sql der forbinder..

Altså hvis jeg skal bruge Enterprise fra en anden pc, så skal det være med sql administrator konto jeg skal connecte med.
Avatar billede dantrold Nybegynder
28. februar 2007 - 21:27 #14
der må være et eller andet man skal sætte op på serveren, så den tillader fra en side at connecte med " navn.domæne.dk " isteden for at man bruger den locale pc navn / adresse.
Avatar billede skov_p Praktikant
28. februar 2007 - 21:32 #15
Det kan være.
Men jeg har en MSSQL server stående og i "SQL Server Management Express" skriver jeg bare mitdomæne.dk i servernavn med det brugernavn og password SQL serveren tillader.
Så sørger routeren for at "vidresende" data på port 1433 til maskinen der kører SQL serveren.
Avatar billede skov_p Praktikant
28. februar 2007 - 21:45 #16
Når du angiver din server med enten navn.domæne.dk eller PC navn er det kun en spørgsmål om at der er en SQL server i den anden ende der siger "hej".
Med navn.domæne.dk fra feks min PC

Min PC>--------->Udbyder-------->Din Router(1433)-------->Din PC

Jeg vil ikke kunde bruge navnet på din PC da ingen DNS server ved hvor den PC står.
Avatar billede dantrold Nybegynder
28. februar 2007 - 21:50 #17
SQL Server Management Express hvor finder du det...?

er det en opsætning i sql serveren..
for det er ikke i min database kode som jeg bruger til at connecte.
Avatar billede dantrold Nybegynder
28. februar 2007 - 22:00 #18
min database connection på siden .
Const cnstSQLServerAddress = "mssql.secnet.dk" ' det er navnet på SQLserveren
Const cnstSQLDataBase = "domæne.dk" ' Det er selve det databasen hedder
Const cnstSQLUID = "etnavn"
Const cnstSQLPWD = "etpassword"

den kan jeg på bruge på min webserver og den connecter så til secnet's sql server

hvis jeg så gør det omvendt
her har jeg så ------------->maskinenavn\SQLservernavn det er når jeg connecter local
hvis jeg vil udefra, eks. fra den side jeg har hos secnet, hvad skal jeg så skrive.

Const cnstSQLServerAddress = "mssql.mitdomæne.dk" ' det er navnet på SQLserveren og dette tilfælle er det hos secnet.
Const cnstSQLDataBase = "domæne.dk" ' Det er selve det databasen hedder
Const cnstSQLUID = "etnavn"
Const cnstSQLPWD = "etpassword"

hvis jeg ikke skriver mit local navn og sqlservernavn i den linie >>> Const cnstSQLServerAddress
så kan jeg ikke connecte.
Så derfor tror jeg at der må være et eller andet man skal sætte op i sql serveren, jeg må så bare tilstå at jeg kan ikke se hvad det skulle være...
Avatar billede dantrold Nybegynder
28. februar 2007 - 22:04 #19
for at hjælpe lidt.
hvis jeg prøver at udskifte det locale navn og sqlserver ud med mit domæne får jeg denne fejl
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80004005'

[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server does not exist or access denied.
Avatar billede skov_p Praktikant
28. februar 2007 - 22:22 #20
SQL Server Management Express er et freeware tool fra MS som er en lite udgave af Enterprise Manager.

Du bruger altså et instance name (SQL server navn).
Det har jeg set som værende et problem før.
Kan du prøve at installer en database server uden at bruge instance name.
ellers skal du bruge noget i retningen af mssql.secnet.dk\SQLservernavn og det tror jeg ikke virker.

Altså:
maskinenavn\SQLservernavn = mssql.secnet.dk\SQLservernavn

Selvom din router peger på maskinen når man bruger mssql.mitdomæne.dk kender den jo ikke SQLservernavn

Giver det mening?
Avatar billede dantrold Nybegynder
28. februar 2007 - 22:30 #21
ja det giver mening og har prøvet som du skriver og nej det virker ikke, da den ikke kender maskinen navn via wan..

skal jeg installere en sql server på ny?
Og hvis jeg prøver at installer en sql server, hvor er det så du vil have jeg skal fra vælge instance name.

den kommer og spørg om et navn og hvis ikke man vælger, så skal man lade den være som default.
og det har jeg prøver, kan ikke lige huske hvad en skrev så, men jeg prøver lige imorgen at installere en sql server på en anden maskine jeg har, skal nok koble den eksisterrende sql server fra... :-)

har du evt. nogle screen shot så jeg kan se hvor det er du mener jeg skal fra vælge ..
Avatar billede dantrold Nybegynder
28. februar 2007 - 22:40 #22
jeg ved det navn her > mssql.secnet.dk
det er hvad secnet kalder der sqlserver.
det vil sige hvis jeg skal installere en ny sqlserver, så skal jeg kalde den eks.
mssql.mitdomæne.dk ?

eller skal jeg lade den stå som default.? så mener jeg bare at den tager min maskine navn og sqlserver

Men jeg vil give dig ret i at det er noget med installationen at gøre, men lige hvad,
har nemlig prøvet at installere den på ny, men der kaldte jeg den kun "sql" og ikke andet, og der skrev jeg så > sql.mitdomæne.dk og det virkede heller ikke.

Håber virklig at man kan gøre noget så det virker, men jeg prøver lige imorgen at installere den på ny. jeg er bare ikke sikkert på hvad det er du mener med instance name
Avatar billede skov_p Praktikant
28. februar 2007 - 22:44 #23
Hvis du ikke kan finde maskinen via WAN er din router ikke sat rigtig op.
Virker din information server hvis du forbinder udefra?

Jeg kender mest til MSDE2000 som er freeware versionen fra MS. der er ingen advanceret GUI men et ini fil hvor man angiver hvordan serveren skal installeres. Der undlader man bare at angive et instance name. Det er sådan en jeg har installeret.
Avatar billede skov_p Praktikant
28. februar 2007 - 22:49 #24
mssql.secnet.dk angiver bare hvor databasen findes. lige som du finder vejret på vejret.tv2.dk.
Dit domæne skal bare være mitdomæne.dk
Så er det igen din routers opgave at finde computeren men SQL serveren. men den kan ikke finde den da den skal bruge mitdomæne.dk\SQLservernavn.
Det kan da være at mitdomæne.dk\SQLservernavn virker da det er porten (1433) der sender dig videre til computeren med SQL serveren.
Avatar billede skov_p Praktikant
28. februar 2007 - 22:51 #25
Instance name er navnet på sql serveren. Du kan have flere SQL servere kørende på den samme maskine bare de har hver deres instance name.
Du kan afinstallere, stoppe og starte dem uafhængigt af hinanden.
Avatar billede skov_p Praktikant
28. februar 2007 - 22:53 #26
Rettelse:
Så er det igen din routers opgave at finde computeren med SQL serveren
ikke
Så er det igen din routers opgave at finde computeren men SQL serveren
Avatar billede skov_p Praktikant
28. februar 2007 - 22:54 #27
Jeg har et screen dump af opsætningen på min router hvis det kan hjælpe
Avatar billede dantrold Nybegynder
01. marts 2007 - 19:42 #28
SKov.

Min Router er sat op til den maskine på port 1433

den maskine køre også webserver, så jeg kan godt finde den via wan..
Men jeg ikke helt med på hva du mener.

syntes det virker mærkeligt, for jeg kan godt finde sql serveren via lan, men så snart jeg prøver wan adressen kan den ikke, og som jeg skrev tidligere med fejlen, så er det den fejl jeg får.

Hvad der skal til for at det virker, ja det aner jeg virkelig ikke. syntes jeg har prøvet alt..
Og min router er sat op, det er ikke der jeg har problemet, for jeg har flere ting kørende som jeg peger til den enkelte maskiner som nu køre det forskellige server mm.
Avatar billede dantrold Nybegynder
01. marts 2007 - 19:45 #29
det med " information server " hvad tænker du på der..
JEg er ikke helt sikkert på hvad det er du mener.
Avatar billede dantrold Nybegynder
01. marts 2007 - 20:28 #30
vedr. instance name
Der får jeg 2 muligheder.
lad den stå og så vælger den et navn
eller selv skriv et.

Og det jeg havde gjort var at skrive et navn.

nu prøver jeg at lade den stå som default
Avatar billede skov_p Praktikant
01. marts 2007 - 20:49 #31
Med information server tænkte jeg at du brugte IIS (Internet Iformation Server)

Har du prøvet med ditdomæne.dk/InstanceName

Ang. installation og instance name kan det lade sig gøre. Jeg har installeret mange MSSQL servere i mit tidligere arbejde og har kun brugt Instance Name hvis kunden allerede havde en MSSQL server kørende på samme maskine.
Avatar billede skov_p Praktikant
01. marts 2007 - 20:50 #32
Altså ditdomæne.dk/InstanceName når du forbinder til den via WAN
Avatar billede dantrold Nybegynder
01. marts 2007 - 20:56 #33
jeg har prøvet med mitdomæne.dk\InstanceName

og der kan jeg ikke connecte til min database via en hjemmeside.
og hvad der er galt ved jeg ikke...

men skriver jeg blot kun "localmaskine\sqlservernavn(InstanceName) så virker det
Avatar billede skov_p Praktikant
01. marts 2007 - 21:07 #34
Hmmm mærkeligt

Se. 3.4.3 i dette link, det står hvordan man definerer instance name på MSDE2000 eller undgår det.
http://download.microsoft.com/download/d/5/4/d5402c33-65de-4464-9d82-d1de2971d9db/ReadmeMSDE2000A.htm
Avatar billede dantrold Nybegynder
01. marts 2007 - 21:10 #35
ja, men nu køre jeg jo ikke med MSDE2000

min er micrsoft sqlserver 2000

Jeg lod også mærke til når jeg installere.
så kan man vælge i mellem Local , Remote, Virtual dog får jeg ikke muglighed for at vælge Virtual.

JEg tvivler om man overhoved kan på den sql server
Avatar billede dantrold Nybegynder
01. marts 2007 - 21:12 #36
har ellers hentede

SQLServer2005_SSMSEE.msi
SQLEXPR_TOOLKIT.EXE
SQLEXPR_ADV.EXE
SQLEXPR32.EXE

Men jeg kan ikke få lov til at installere nogle af de filer på min server.
Har ikke den patch de forlanger, men de skriver bare ikke lige hvad det er for en patch de programmer forlanger.
Avatar billede dantrold Nybegynder
01. marts 2007 - 21:22 #37
Jeg begynder snart at tro at MSSQLServer 2000 ikke tillader at man connecte ude fra..

Jeg har den kørende på en Win2k3 windows. det er ikke wWin2k3 der gør det vel,
Avatar billede skov_p Praktikant
01. marts 2007 - 21:33 #38
MSDE2000 er det "samme" som sqlserver 2000 bortset fra at MSDE er begrænset til 2GB data.

SQL Express 2005 kan ikke køre uden instance name så vidt jeg ved.
Avatar billede skov_p Praktikant
01. marts 2007 - 21:36 #39
Det er ikke serveren, den kan ikke se hvor der connectes fra PC eller Router
Avatar billede dantrold Nybegynder
01. marts 2007 - 21:46 #40
SQL EXpress 2005 den kan jeg ikke installere på nogen af de maskiner jeg har SQLserver installeret.
Det skal lige siges jeg har slået de andrer fra, imens jeg roder med denne sqlserver.

Men jeg tror bare ikke det kan lade sig gøre pt. for jeg ved ikke hvad jeg snart skal prøve eller gøre.
Avatar billede dantrold Nybegynder
01. marts 2007 - 22:10 #41
Nu har jeg prøvet gud ved ik hvor meget.

Og jeg får bare denne fejl hver gang jeg ikke connecter med " maskinenavn\SQLservernavn "

Så snart jeg prøver at connecte på en anden måde får jeg følgende fejl.

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80004005'

[DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server does not exist or access denied
Avatar billede skov_p Praktikant
01. marts 2007 - 22:13 #42
Hvis du laver en backup af din database og afinstallerer din SQL server.
Så installerer du MSDE2000, den kan installeres uden instance name.
Det virker 100% for mig
Avatar billede dantrold Nybegynder
01. marts 2007 - 22:17 #43
JEg får ikke lov til at installere MSDE2000, den skriver jeg ikke har servicepack til at kunne installere. men jeg ved ikke hvilken service pack og når jeg søger efter servicepack til min Win2k3, så kan jeg ikke finde nogen.
Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg gør.
Avatar billede dantrold Nybegynder
01. marts 2007 - 22:18 #44
men har du en adresse til hvor jeg kan hente MSDE200 ?
Avatar billede dantrold Nybegynder
01. marts 2007 - 22:21 #45
ok jeg fandt noget, men hvilken en af dem skal jeg hente...?

SQL Server 2005 Express Edition SP2

Not sure what you need from your Microsoft SQL Server download and want to get started quickly? Download the SQL Server Express database engine and Management Studio Express.

Install Microsoft SQL Server 2005 Express Edition (more...)
Microsoft SQL Server 2005 Express Edition is the free, easy-to-use, lightweight version of SQL Server 2005. Integrated with Microsoft Visual Studio 2005, SQL Server Express makes it easy to develop data-driven applications that are rich in capability, offer enhanced storage security, and are fast to deploy. SQL Server Express is free to redistribute and can be seamlessly upgraded to more sophisticated versions of SQL Server.

Download * (36.5 MB)

SQL Server Management Studio Express (more...)
SQL Server Management Studio Express is installed by running the setup program for either SQL Server Express with Advanced Services or SQL Server Express Toolkit. Before you install SQL Server Management Studio Express, you must install MSXML 6.0.

Download ** (43.1 MB)
SQL Server 2005 Express Edition with Advanced Services SP2

Do you want SQL Server Express with all the additional development tools? Download SQL Server Express with Advanced Services and the SQL Server Express Toolkit.

Install Microsoft SQL Server 2005 Express Edition with Advanced Services (more...)
In addition to the features of SQL Server Express, certain additional capabilities are also available as part of Microsoft SQL Server 2005 Express Edition with Advanced Services (SQL Server Express). SQL Server Express with Advanced Services contains the following features:

SQL Server Management Studio Express, a graphical management tool based on SQL Server Management Studio that makes it easy to manage and administer SQL Server Express databases.

Reporting Services, an integrated report creation and design environment to create reports.

Full-Text Search, a powerful search engine for searching text-intensive data.

Download (234 MB)

Microsoft SQL Server 2005 Express Edition Toolkit (more...)
SQL Server Express Toolkit provides tools and resources to manage Microsoft SQL Server 2005 Express Edition, and to create reports by using SQL Server 2005 Reporting Services. The kit includes Connectivity Components, Business Intelligence Development Studio, Management Studio Express, and a Software Development Kit. To create reports by using Reporting Services, you must use Business Intelligence Development Studio.

Download (223.9 MB)
Avatar billede skov_p Praktikant
01. marts 2007 - 22:25 #46
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=413744D1-A0BC-479F-BAFA-E4B278EB9147&displaylang=en

Filen pakker sig ud i C:\et eller andet
I setup.ini skriver du
SAPWD=et-eller-andet-password
SECURITYMODE=SQL

SAPWD er password for 'sa'(System Administrator)

Du kan installere Enterprice manager til at håndtere databaseserveren
Avatar billede dantrold Nybegynder
01. marts 2007 - 22:32 #47
ok. takker.

henter den, så må jeg se om jeg kan installer den..

Men ligner den SQL2000 i at opsætte databaser..

Nu kender jeg jo ikke denne sqlserver, men foregår det ligesom sqlserver2000 ?

Jeg må se hvornår den har hentet den, så installere jeg og prøver om jeg kan få den til at virke. skal nok skrive når jeg har forsøgt, men jeg foresætter ik så længe endnu, da jeg skal op kl. 4.30 imorgen.
Avatar billede skov_p Praktikant
01. marts 2007 - 22:36 #48
Men Enterprise Manager kan du ikke se forskel

Held og lykke
Avatar billede skov_p Praktikant
01. marts 2007 - 22:37 #49
Når du har afinstalleret den gamle og gemt din backup så slet
C:\Program Files\Microsoft SQL Server for at undgå problemer
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 19:53 #50
Skv.
den kan jeg ikke installere den skriver at Instance name is invalid og jeg har skrevet det som du skrev jeg skulle i ini filen..
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 20:08 #51
Nå nu kommer den så med at mit SA password ikke er sikkert nok..

Hvor finder jeg lige hvordan reglen er for den..

Syntes godt nok at det er mere besværligt at skulle installere den sql server end den anden
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 20:14 #52
Nå det er lige meget hvad F. jeg skriver af password så nægter den...

Allerede nu er jeg træt af den sql server.
Så jeg tror jeg må finde en løsning på den sql server jeg bruger.
for det må jeg nok tilstå at jeg ikke orker at skulle prøve 10.000 password før jeg kan installere virker lidt for lamt.
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 20:28 #53
Skov..
jeg har desværre ikke lyst til at prøve den sql server.
For det simpelhen skrub umuligt at installere den. den nægter alle password jerg vælger.

Kan den overhoved køre på en win2k3 server...?
For den vil ikke. så nu smider jeg den lodret i skralde spanden. sorry men forstå mig, jeg gider ikke at bruge 2 timer på at finde et skide password som DEN VIL ACCEPTERE, Det er f...... mig der skal bestemme det skide password et jeg kan huske og ikke et den skal diktere mig til..... ind til nu, et skod program til sql server.. sorry mit udbrud, men tror ikke der er nogen som gider at bruge så lang tid på at finde et password bare for at installere lortet og så er det ikke sikkert at det virker,,,,
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 20:54 #54
Skov.
Hvorfor kan man ikke installere den..?
Det er lige meget hvad jeg end vælger i password så skriver den SAPDW er ikke sikker nok og jeg har endda prøvet nogle foreslag som jeg fandt på nettet...

Virker den server overhoved og virker den på en Win2k3.
for det virker som om at lige meget hvad fanden man end gør, så får man bare ikke lov til at installere den skide server
Avatar billede skov_p Praktikant
02. marts 2007 - 21:36 #55
Fuc.... TDC. Har ringet til dem hele febuar for at få flyttet mit bredbånd til en anden arbejdsgiver. Vupti... 2 marts...min mail box er lukket.

Nå ang. MSDE2000 (regner med at det er den du installerer) har ingen specielle krav til password. Men SQL Express 2005 vil have et "strong" password
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 21:40 #56
jeg kender alt til at TDC fucker up. skod TDC..

Ja men hvad er et strong password.
for som sagt så er det lige meget hvad jeg vælger så skriver den at mit password ikke er Strong nok
Avatar billede skov_p Praktikant
02. marts 2007 - 21:46 #57
Jeg er stadig uforstående for at du skal have "Strong" password. Brugte du det link jeg sendte?
qwe!123 er strong altså med feks ! eller @ eller den slags plus tal.
Jeg har installeret MSDE2000 mindst 20-30 gange og den har aldrig gjort vrøvl.
Jeg har tilgængæld ingen kendskab til 2003 server
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 21:46 #58
Skov.

du kan her se hvad den skriver

http://www.snookieworld.dk/SA.jpg
Avatar billede skov_p Praktikant
02. marts 2007 - 21:53 #59
Nååå... jeg tror det er din ini fil der ikke er korrekt. har du [Options] øverst

[Options]
SAPWD=password
SECURITYMODE=SQL
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 21:55 #60
sjovt nok, jeg slettet mappen og pakket den fil ud igen
og skrev så det samme i ini filen og prøvet, nu vil den godt gå videre..
Fatter jeg nada af. nå men jeg vender tilbage så snart den er installeret og afprøvet om det virker....!
Det eneste jeg ikke er så vild med, at den kun kan have 2GB
Der havde jeg ubegrænset i den anden sql server
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 21:55 #61
ja det står øverst
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 21:58 #62
hvad plejer den at gøre når den er færdig med at gøre setup filen.
for den har den kørt, men der sker bare ikke noget andet.
Avatar billede skov_p Praktikant
02. marts 2007 - 21:59 #63
Hvor stor en hjemme side regner du med at have? data / brugerer
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 22:02 #64
Jeg har omkring 35 forskellige hjemmesider, mange af dem er nogen jeg arbejder på som jeg udvikler og tester og nogen af dem ryger i skraldespanden andrer kommer og i en mappe som gemt og måske bliver de hivet frem engang som jeg vil teste videre på,,

Den er færdig med at køre den setup fil,
hvad skal man så gøre og er der ikke noget program som starter op eller lign...
Avatar billede skov_p Praktikant
02. marts 2007 - 22:08 #65
Start->Kør "svrnetcn" <enter>
Enable TCP/IP
Start->Kør "services.msc" <enter>
Start servicen SQL server

Nu kan du enten bruge det lækre command lne tool
OSQL -Usa -Slocalhost <enter>

CREATE DATABASE WebSite <enter>
GO <enter>

eller bruge Enterprise Manager som du tidligere har gjort
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 22:12 #66
hvis jeg skriver svrnetch
så starter den op med det TCP/Ip
men den skriver stadig i toppen at serveren hedder det samme som min pc hedder.
skal den det...?
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 22:16 #67
hvor finder jeg
Nu kan du enten bruge det lækre command lne tool
OSQL -Usa -Slocalhost
Avatar billede skov_p Praktikant
02. marts 2007 - 22:31 #68
Ja, du skal bare vælge din PC. Læg mærke til at der ikke er instamce name efter :o)

Åben en command prompt
OSQL -Usa -Slocalhost

Hvis du brugte instance name

OSQL -Usa -Slocalhost\InstanceName
Avatar billede skov_p Praktikant
02. marts 2007 - 22:33 #69
Jeg tror vi har rekorden 68 inlæg :o)
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 22:37 #70
ja det tror jeg på..

PRøvet lige det Command prompt , det syntes jeg ikke om,
der kan jeg bedre lide manageren.

Nå men nu skulle der være sat en database op og det,
så nu vil jeg prøve om det virker med at connecte til den. :-)
Avatar billede dantrold Nybegynder
02. marts 2007 - 22:49 #71
Skov..

Ok nu er det testet det med local pc name i adressen til serveren og connecte fra hjemmesiden til databasen, det virkede. Nice.

Så har jeg testede det med mitdomæne.dk i adressen til serveren og connecte fra hjemmesiden til databasen, det virkede. Nice

Så nu har jeg fået så meget ud af det, at det må være et eller andet i den SQL2000 server som gør at man ikke kan, men hvad det er ved jeg ikke..

Kunne godt finde på at teste med at installere SQL2000 oven i den jeg lige har installeret for at se om det virker..
Hvis ikke, så må man bare slette den og installere på ny. for den virker jo, så den kan man altid gå tilbage til..

JEg takker mange gange for din tid og din hjælp.
Avatar billede skov_p Praktikant
02. marts 2007 - 23:01 #72
Det er uden tvivl instance name der har skabt problemer. Og jer er 100% sikker på at den kan installeres uden.

God fornøjelse...
Avatar billede dantrold Nybegynder
03. marts 2007 - 15:40 #73
Skov.

JEg prøvet at installer SQLserver 2000 oveni den du sendte link til,
og det virker stadig efter det. :-)

Kan man godt have 2 SQLserver kørende..? altså på 2 forskellige maskiner.

At den ene køre de sites som man har liggende på sin egen webserver(SQL Local Connect.)
Og den anden SQLserver der køre de sites som connecter fra et andet sted.
Avatar billede skov_p Praktikant
03. marts 2007 - 22:40 #74
Super...

Du kan have 2 eller flere kørende på SAMME maskine men så er det at instance name kommer ind i billedet for at kunne skelne dem fra hinanden.

Dit setup er ingen problem. Din router peger jo på en specifik maskine. og hvis du forbinder fra lan bruger du maskinens host name
Avatar billede dantrold Nybegynder
03. marts 2007 - 23:21 #75
JA.

Jeg vil bare gøre det sådan at den ene maskine køre Lan host og den anden køre Domæne host.

Og den som køre Local"maskine" Host den er jo sat op med Instance Name, så der skulle ikke være problem med det.

Det er helt vild fedt at det nu virker og at det bare køre, dejligt at efter en uge hårds intents kamp at det så lykkes.

Desværre har det bare gjort at mit nuværende projekt jeg er igang med er gået lidt istå og løbet tør for " Functioner, faciliteter, Online Håndbog Manual og mm. "
Men jeg får nok et eller andet tungt i hoved så min hjerne igen tænker klart *GG*