Avatar billede besida Nybegynder
24. februar 2007 - 16:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

indholdsfortegnelse i regnskab

Hej.

har det sidste stykke tid siddet og opdateret en regnearksmodel, som bruges i firmaet(revision)

Jeg har et kæmpe problem med at oprette en indholdsfortegnelse, som selv angiver sidetal, for de relevante data, der nu er indtastet i en råbalance.

I selve regnskabet som skal printes ud og sendes til skat, kunder osv. er der en indholdsfortegnelse som bliver opdateret ved hjælp af vis rullepanel, vælg 1, osv.

når de relevante data så er opdateret, så er indholdsfortegnelsen et problem, for jeg kan ikke finde en formel, eller flere formler til at få angivet sidetallet, hvor li netop det afsnit er, altså hvilken side.

Det lyder sikkert forvirrende, men skal egentlig blot have fundet en formel, som kan gengive et sidetal i en celle, denne skal kunne integreres i en hvis formel osv.

Kan dette lade sig gøre uden brug af makro, eller?

Mvh

Daniel
Avatar billede supertekst Ekspert
24. februar 2007 - 18:04 #1
Du er velkommen til at sende en kopi af din model, så vil jeg gerne forsøge - men det er sikkert nødvendigt med lidt VBA - er det et problem?

-> pb@supertekst-it.dk
Avatar billede gibber Nybegynder
25. februar 2007 - 16:10 #2
Det kan vist kun gøres via vba.

Du er også velkommen til at sende din model til mig, så vil jeg også gerne forsøge at hjælpe dig.

Skal der laves en inholdsfortegnelse ud fra navngivne områder, fanenavne eller hvad?

-> jacobhp@privat.dk
Avatar billede kabbak Professor
25. februar 2007 - 22:01 #3
Jeg har lavet en indholdsfortegnelse, for en månedstid siden.

Det kræver at man i forvejen ved hvilke ark, der skrives ud, og meget vigtig, de SKAL vælges i den rækkefølge de står på indholdsfortegnelsen

Når man så ved det, ved man også i hvilken celle sidenummeret skal skrives i.
Avatar billede besida Nybegynder
26. februar 2007 - 20:35 #4
tak for de hurtige svar.

jeg har lige sendt en mail til jer, med regnskabsmodellen vedhæftet.

Kabbak > i selve modellen, bruger jeg metoden, hvor at alle aktive data bliver til 1, i første kolonne, og alle de ikke aktive bliver til 0, og derefter trykker jeg så vis, 1'erne.

Men der må stadig godt være angivet side tal for alle de afsnit der, for de bliver jo alligevel deaktiveret når de ikke bruges. på den måde ville jeg kunne hente dem op til indholdsfortegnelsen, med den simpel reference?
Avatar billede supertekst Ekspert
02. marts 2007 - 14:02 #5
Du får et svar da det ser ud til at fungere.....