Avatar billede mizu Nybegynder
23. februar 2007 - 22:32 Der er 2 kommentarer

hvorfor virker gotoAndPlay framelabel ikke.

Jeg har en definition på en counter liggende i frame 1 og i frame to har jeg et script liggende der loader en jgp ind vha counteren alså

loadMovie(counter + ".jpg", "n2");    som virker.
.
Så vil jeg gerne undgå frame 1 for at kunne tælle op med counteren men jeg har svært ved at undgå frame et - hvordan kan jeg være helt sikker på at springe frame 1 over har brugt dette script

gotoAndPlay("start");

alså hvor jeg har lagt en framelabel i frame 2  som heddder start.
burde det ikke virke ?

Hvad ville i gøre ?

mvh Mizu (:
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. februar 2007 - 11:27 #1
Du kan ikke springe første frame over, da det jo er denne filmen starter på. Du kan blot gøre "visittet" på framen usynligt for brugeren ved at sætte en gotoAndPlay() eller gotoAndStop() på den. Dette gør kun, at den springer videre inden øjet når at se det. Men rent teoretisk set kan du ikke springe framen over.
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. februar 2007 - 11:35 #2
Hvis du gerne vil køre frame 1 igennem uden interaktiv virkning, så sæt hele scriptet ind i et if-statement, som tjekker for en bestemt variabel, som på dette tidspunkt i filmen er stadig udefineret. Sæt denne derefter til noget bestemt i en anden frame, og når den så når tilbage til frame 1, vil den tjekke værdien af den, hvilket vil returnere true, og derved har dit statement lov til at køre scriptet. Men du undgår stadig ikke frame 1, du springer bare virkningen over indtil denne variabel er defineret.

Men det skal lige siges, at hvis du nogensinde kommer ud for, at frame 1 er i vejen eller unødvendig, så har du nok lavet din film forkert. Normalvis styrer frame 1 hele filmen, så når denne ikke er brugbar mere, så har du fået lavet noget ubrugeligt. Frame 1 sætter jo hele filmen igang.
Hvis man vil have sådanne frames, som først skal køres igennem efter noget tid, laver man dem som regel senere hen i filmen, og springer dertil ved lejlighed - fra eventuelt frame 1.

Men gør som du mener, det skal gøres. Men jeg ville lave en sådan frame et andet sted, eller lave funktionaliteten af frame 1 mere kompakt, så jeg ville kunne sætte funktioner igang som en lang kædereaktion.