Avatar billede t-rex Nybegynder
23. februar 2007 - 09:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fejl i udtræk fra database

hej

er der nogen der kan sige hvad fejlen er her:

den kommer med denne fejl: Der er ikke angivet nogen værdi for en eller flere krævede parametre.

på denne line: OleDbDataReader RdGetData = CmdGetData.ExecuteReader();

        string id = Request.QueryString["id"];

        string strConn = "";
        strConn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=";
        strConn += Server.MapPath("../App_Data/database.mdb");
        OleDbConnection Conn = new OleDbConnection(strConn);

        String strSQL = "SELECT Heading FROM FAQ WHERE ID = '" + id + "'";
        //strSQL += "AND Password = '" + TxtPass.Text + "')";

        OleDbCommand CmdGetData = new OleDbCommand(strSQL, Conn);

        Conn.Open();
        OleDbDataReader RdGetData = CmdGetData.ExecuteReader();

        while (RdGetData.Read())
        {
            Label1.Text = RdGetData["Heading"].ToString();
        }
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2007 - 09:56 #1
betyder at Heading ikke findes.
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2007 - 09:58 #2
prøv..

dinLabel.Text = RdGetData.GetString(RdGetData.GetOrdinal("Heading"));
Avatar billede t-rex Nybegynder
23. februar 2007 - 10:03 #3
den kommer stadig op med samme fejl.

Der er ikke angivet nogen værdi for en eller flere krævede parametre.

OleDbDataReader RdGetData = CmdGetData.ExecuteReader();
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2007 - 10:05 #4
String strSQL = "SELECT Heading FROM FAQ WHERE ID = '" + id + "'";

er ID tom?
og er ID i din database tekst eller tal?

Den siger du ikke sender de parametre med over der kræves..

prøv desuden

String strSQL = "SELECT Heading FROM FAQ WHERE ID = " + id + "";
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2007 - 10:09 #5
sorry..

hvis din ID i databasen er tal skal det være

String strSQL = "SELECT Heading FROM FAQ WHERE ID = " + Convert.ToInt32(id) + "";
Avatar billede t-rex Nybegynder
23. februar 2007 - 10:13 #6
det virket det sidste... så det vil sige det kommer til at se sådan ud:

        int id = int.Parse(Request.QueryString["id"]);

        string strConn = "";
        strConn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=";
        strConn += Server.MapPath("../App_Data/database.mdb");
        OleDbConnection Conn = new OleDbConnection(strConn);

        String strSQL = "SELECT Heading FROM FAQ WHERE ID = " + id + "";

        OleDbCommand CmdGetData = new OleDbCommand(strSQL, Conn);

        Conn.Open();
        OleDbDataReader RdGetData = CmdGetData.ExecuteReader();

        while (RdGetData.Read())
        {
            Label1.Text = RdGetData["Heading"].ToString();
        }

smider du et svar :-)
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2007 - 10:18 #7
Det får du her:)
Avatar billede t-rex Nybegynder
23. februar 2007 - 10:25 #8
her lige en ting mere hvis jeg nu har en værdig mere eks: Question hvordan skal jeg skrive det så?
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2007 - 10:26 #9
altså en værdi i din database som hedder question ? som du vil have?
jeg ved ikke hvad du laver så du må lige være lidt præcis:)
Avatar billede t-rex Nybegynder
23. februar 2007 - 10:27 #10
ja lige præcis :-)
Avatar billede t-rex Nybegynder
23. februar 2007 - 10:28 #11
der er 3 felter ID, Heding og Question. og jeg skal bruge alle værdier fra den række hvor id er lig med 1.
Avatar billede t-rex Nybegynder
23. februar 2007 - 10:30 #12
som eks:

id      Heding      Question

1        Test H      Dette er et sp.
Avatar billede t-rex Nybegynder
23. februar 2007 - 10:31 #13
her løst det mig der havde trykket forkert  :-) sorry
Avatar billede kalp Novice
23. februar 2007 - 10:32 #14
fair nok:P