Avatar billede kuglepen Nybegynder
21. februar 2007 - 22:18 Der er 2 kommentarer

switchmen problem (javascript og cookies)

Jeg har implementeret et script kaldet switchmenu på dette site www.itko.dk. Scriptet fungerer som en drøm i FF, men ikke i IE.

Scriptet skal gemme menustadie sitewide (Se evt. hvordan det skal fungere, ved at se det i FF).

Scriptet fungerer sådan, at et menu ID gemmes i en cookie og derefter indlæses på siden, og folder den respektive undermenu ud.

Jeg har virkelig brug for hjælp.
Avatar billede kuglepen Nybegynder
21. februar 2007 - 22:31 #1
Jeg skal lige knytte en kommentar: IE husker det første link, man klikker på, og kun den... Jeg smider lige koden her, men den kan ses på sidens kildekode også...

<script type="text/javascript">
            <!--
                /***********************************************
                * Switch Menu script- by Martial B of http://getElementById.com/
                * Modified by Dynamic Drive for format & NS4/IE4 compatibility
                * Visit http://www.dynamicdrive.com/ for full source code
                ***********************************************/
                var persistmenu="yes" //"yes" or "no". Make sure each SPAN content contains an incrementing ID starting at 1 (id="sub1", id="sub2", etc)
                var persisttype="sitewide" //enter "sitewide" for menu to persist across site, "local" for this page only

                if (document.getElementById) {
                    document.write('<style type="text/css">\n')
                    document.write('.submenu{display: none;}\n')
                    document.write('</style>\n')
                }

                function SwitchMenu(obj){
                    if(document.getElementById){
                        var el = document.getElementById(obj);
                        var ar = document.getElementById("masterdiv").getElementsByTagName("span");
                        if(el.style.display != "block") {
                            for (var i=0; i<ar.length; i++){
                                if (ar[i].className=="submenu") {
                                    ar[i].style.display = "none";
                                }
                            el.style.display = "block";
                        }else {
                            el.style.display = "none";
                        }
                    if (persistmenu=="yes") savemenustate();
                }

                function get_cookie(Name) {
                    var search = Name + "="
                    var returnvalue = "";
                    if (document.cookie.length > 0) {
                        var offset = document.cookie.indexOf(search)
                        if (offset != -1) {
                            offset += search.length;
                            var end = document.cookie.indexOf(";", offset);
                            if (end == -1) { end = document.cookie.length; }
                            returnvalue=unescape(document.cookie.substring(offset, end))
                        }
                    //alert("returnvalue: " + returnvalue);
                    return returnvalue;
                }

                function onloadfunction(){
                    if (persistmenu == "yes") {
                        var cookiename=(persisttype=="sitewide")? "switchmenu" : window.location.pathname
                        var cookievalue=get_cookie(cookiename);
                        if (cookievalue!="") {
                            document.getElementById(cookievalue).style.display="block";
                        }
                    //alert("cookievalue: " + cookievalue);
                }

                function savemenustate(){
                    var inc=1, blockid="";
                    while (document.getElementById("sub"+inc)){
                        if (document.getElementById("sub"+inc).style.display=="block"){
                            blockid="sub"+inc;
                            break;
                        }
                        inc++;
                    }
                    var cookiename=(persisttype=="sitewide")? "switchmenu" : window.location.pathname;
                    var cookievalue=(persisttype=="sitewide")? blockid+";path=/" : blockid;
                    document.cookie=cookiename+"="+cookievalue;
                }

                if (window.addEventListener) {
                    window.addEventListener("load", onloadfunction, false)
                }
                else if (window.attachEvent) {
                    window.attachEvent("onload", onloadfunction);
                }
                else if (document.getElementById) {
                    window.onload=onloadfunction;
                }
                if (persistmenu=="yes" && document.getElementById) {
                    window.onunload=savemenustate;
                }

            //-->
            </script>
Avatar billede kuglepen Nybegynder
21. februar 2007 - 23:04 #2
jeg tror problemet ligger i at IE ikke vil gemme den nye cookieværdi. Den får fint fat i alle værdier men vil kun gemme værdien i cookie den første gang... underligt. Cookieeksperter ønskes!