Avatar billede bobber Nybegynder
21. februar 2007 - 16:38 Der er 6 kommentarer

Find og Erstat i Access

Hejsa,

Hvad er mulighederne for en Find og Erstat i Access 2003 eller 2007 hvis man ønsker at den skal løbe alle tabeller igennem.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. februar 2007 - 17:12 #1
Åbn tabellen - Ctrl+H - indstil iflg. de ønskede muligheder.
Avatar billede bobber Nybegynder
21. februar 2007 - 17:21 #2
Det ikke kun et tabel det alle tabeller den skal løbe igennem samtidig.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. februar 2007 - 17:28 #3
Ja - det skriver du også..
Så bliver det vist via VBA..
Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
21. februar 2007 - 18:02 #4
Alle felter i alle tabeller? Det er slet ikke umuligt, men det vil være lidt af en opgave.
Avatar billede bobber Nybegynder
21. februar 2007 - 18:06 #5
Ja evt. med VBA nogen som har noget kode liggende
Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
21. februar 2007 - 18:22 #6
Altså, lige til det formål har jeg ikke noget. Sådan et behov har jeg aldrig haft. Men du kan da få det som lidt hurtig indtastet kode her. Jeg har ikke access på denne maskine, så jeg vil hverken forvente det kan kompileres eller køre uden ændringer.

dim rs as recordset
dim fld as field

for each rs in currentdb.recordsets
  if left$(rs.name,4) <> "Msys"    ' Systemtabeller. Aldrig røre.
    rs.open
    do until rs.eof
      rs.edit
      for each fld in rs
        ' foretag replace
      next
      rs.update
      rs.movenext
    loop
  end if
next

Helt sådan her vil det ikke virke, men det vil give dig noget at arbejde videre med.