Avatar billede mstorgaard Praktikant
21. februar 2007 - 16:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

En af to bærbare får ikke tildelt ip-adresser

Jeg har lige fået erhvervet mig en Linksys WRT54G og jeg har nu prøvet at sætte det om, som beskrevet i manualen.

Der er blevet koblet 3 stationære på med kabel og 2 bærbare via trådløs.
De 3 stationære fungerer helt fint, men den ene bærbare (Dell, Windows XP SP2) kan logge på netværket, men kan ikke komme på internettet. Den anden bærbare (Mac, Mac OS X) har ingen problemer med at komme på netværk og internettet.

Den bærbare Dell får tilsyneladende hverken ip til LAN-ip (192.168.0.xxx), subnetmaske, standardgate eller DNS.

Nogen der har nogen idé om, hvad der er gået galt, og hvordan man løser det?
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2007 - 16:51 #1
Står din dell computer til at selv skulle hente op og dns på de trådløse forbindelser?

Egenskaber for trådløs forbindelse i kontrolpanel -> interprotokol egenskaber
Avatar billede heaven.dk Nybegynder
21. februar 2007 - 16:54 #2
op=ip

interprotokol=internetprotokol
Avatar billede mstorgaard Praktikant
21. februar 2007 - 19:12 #3
Det er den sat til, og den ændrer ikke noget.

Men den var på nettet tidligere i dag, før vi fik sat kodeord på netværket.
Med WEP-kryptering virker hverken Mac'en eller Dell'en og med WPA Personal fungerer Mac'en, men ikke Dell'en.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
22. februar 2007 - 20:39 #4
Det viste sig så at være en fejl ved den måde den bærbare læste krypteringen.

Jeg lukker af her (: