Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
27. maj 2001 - 23:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Original Athlon 700MHz med 512KB on-die L2-cache!!

Hej,

Er der nogle der kan gi en fornuftig forklaring på det her:

Det jeg åbnet en gammel Athlon 700MHz ( Slot A ), som jeg havde købt en gang
i  midten af juni sidste år, så jeg, til min store forbavselse at der ikke
var nogle eksterne L2-cache chips på printet?? Men alle programmer jeg har
testet den med har sagt at der var 512KB L2-cache?? Det ser heller ikke ud
som om at printet er klar gjort til at sætte nogle L2-cache chips der hvor
de normalt sidder, eller nogle andre steder for dan sags skyld!

På kernen står der:

A700CPRDEA

0017BPDW

Any body??

- Malte Øhlers
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. maj 2001 - 23:11 #1
L2 cachen er indbygget i processoren og de 512Kb skal nok passe.
At den er indbygget i processoren gør dat den bliver lynhurtig, jo kortere forbindelse jo bedre, det er vel derfor at de hele tiden ligger foran Intel!
Avatar billede mlj Nybegynder
27. maj 2001 - 23:24 #2
Prøv at downloade cpuid, det skulle give dig svar.

http://212.130.63.211/tweakup.dk/files/mobo/wcpu300.exe

Der er lavet Thunderbird Slot A, men de har 256kb L2 cache ondie. Classic har 512kb L2, men det er i sram chips.
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
27. maj 2001 - 23:38 #3
Mlj >> Processoren er desværre i stykker, men jeg har prøvet med CPUID, det siger der er 512KB L2-cache, det går alle de andre programmer jeg har prøvet også, men der er som sagt IKKE nogle sram klodser på printet!?

-Malte
Avatar billede mlj Nybegynder
27. maj 2001 - 23:40 #4
Avatar billede mlj Nybegynder
27. maj 2001 - 23:42 #5
ehmm.. Det er faktisk side 64
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
27. maj 2001 - 23:46 #6
ok, jeg prøver lige at se
Avatar billede mlj Nybegynder
27. maj 2001 - 23:47 #7
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
27. maj 2001 - 23:51 #8
ok, i føgle serienumret er der 256 on-die, men ALLE de programmer jeg har checket med sagde 512KB?? Og i føgle Abit kunne mit mobo (KA7) kun køre med de gamle athlon\'er, ikke TB\'erne.
Avatar billede malte_ohlers Nybegynder
28. maj 2001 - 00:02 #9
Ok så må det være en TB for printet er det samme som hos Tom. Jeg kan bare forstå hvor for alle programmerne sagde at der var 512Kb L2 på!? En anden ting jeg ikke kan forstå er hvordan jeg kunne få fat i en, på det tids punkt jeg købte den var TB’en ikke kommet på det Danske marked, og so de siger  inde hos Tom kunne man kun købe dem som OEM, jeg købte min som retail!

-Malte
Avatar billede mlj Nybegynder
28. maj 2001 - 00:02 #10
Mystisk...

Prøv evt. at sammenligne med billederne fra tomshardware. Du kan nok regne ud, hvilken der er T-Birden ;-)
Avatar billede mlj Nybegynder
28. maj 2001 - 00:03 #11
Athlon Thunderbird 700MHz    Slot A 1.210 kr.

edbpriser,dk ;)