Avatar billede tobber1 Nybegynder
21. februar 2007 - 10:57 Der er 1 kommentar

Ligningshenvisning Word 2007

Hvordan laves ligningshenvisnig i Word 2007. Jeg har i en svag stund skiftet til Word 2007, fordi den havde en ny "fantastisk" metode til ligninger, hvor man kan bruge teX formatet. Det første problem var, at få skrevet et ligningsnummer til ligningen. Dette fik jeg løst ved hjælp af Microsoft på http://blogs.msdn.com/microsoft_office_word/archive/2006/10/20/equation-numbering.aspx
Spørgsmålet er? hvordan refererer jeg til ligningsnummeret på formen (kap.ligningsnummer). Normalt har jeg mellem 200 og 400 ligninger i en tekst så manuelt opdatering er ikke et alternativt.
Avatar billede BLaustsen Nybegynder
13. november 2012 - 13:00 #1
Tjek statikeren.dk, der står en udførlig måde for henvisning til ligninger samt en let opsætning af genvejstast til autogeneret ligning med ligningsnummer.