Avatar billede maxa Nybegynder
21. februar 2007 - 10:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Streame en wav fil som baggrundsmusik på et website.

Hej ekspert,

Jeg håber du/i kan hjælpe med et problem i forhold til at få lagt baggrundsmusik på et website. Lige nu er det lavet på den måde, at musikken ligger i én frame og websitet ligger i et andet. se http://www.zirkus-nemo.dk

Problemer er at musikken er lagt i en embed og holder det øvrige website tilbage, hvilket skaber en blank side i helt op til 45 sek., hvis man er på en langsom forbindelse. Er der en anden måde at læse musikken ind på, så den ikke blokerer for det øvrige site?

Den embed fil er her:
<embed src="mm_filer/Zirkus-nemo/Lyd/Final_Nemo_lyd.wav" hidden=true controls=none height=0 width=0 autostart=true loop=true>

Håber problemet er til at gennemskue,

MVH Max
Avatar billede trav4u2 Novice
23. februar 2007 - 00:21 #1
Har du ikke mulighed for at placere wav i slutningen af den frame du gerne vil have loadet?

Eller kan det her måske virke:
http://www.thescripts.com/forum/thread88774.html
Avatar billede maxa Nybegynder
23. februar 2007 - 09:52 #2
Jeg brugte fremgangsmetoden, der var beskrevet i linket, og det virker....
Den frame hvor musiken ligger i skal først sættes med javascript, når hele sitet er loadet ind. Derudover skal man lige sætte et bit, så den ikke står og starter musikken op, hvergang der reloades på selve websitet....
Koden på websitet er her, lavet i ASP og java script:

<%if session("musikload") <> 1 then%>
<script language="javascript1.2">parent.document.getElementById("musik").src="Musik.htm"</script>
<%session("musikload") = 1
end if%>

Koden på parernt sitet er her:

<%session.Abandon()%>
<frameset rows="*,0" bordercolor="#000000" border="0">
<frame name="main" src="website.asp" frameborder="0">
<frame name="musik" id="musik" src="MusikOFF.htm" frameborder="0">
</frameset>

MVH Max

PS. Kast et svar og du bliver belønnet...  q:o)
Avatar billede trav4u2 Novice
23. februar 2007 - 11:55 #3
Super:-)
Avatar billede maxa Nybegynder
23. februar 2007 - 12:05 #4
Jeg takker...