Avatar billede dennism Nybegynder
20. februar 2007 - 22:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP: skriv til fil

Jeg forsøger vha. fopen at skrive til en fil - men det må jeg ikke, da filen ikke eksisteret. Hvad gør man, hvis man gerne vil oprette filen?
Er det muligt, vha. en eller anden funktion, at oprette en fil og derefter bruge fopen til at skrive til den?
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. februar 2007 - 22:11 #1
Hvad bruger du?
fopen(...,'a');
eller
fopen(...,'w');
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
20. februar 2007 - 22:13 #2
fopen skal bruges med parameteren a+ fra php.net:
Open for reading and writing; place the file pointer at the end of the file. If the file does not exist, attempt to create it.

Har du skrive rettigheder til dit dir?
Avatar billede dennism Nybegynder
20. februar 2007 - 22:14 #3
Beklager, der var en fejl i min kode :) Bør jeg bruge a eller w?
Avatar billede dennism Nybegynder
20. februar 2007 - 22:16 #4
Fik svar :)

Smider du lige et svar?
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
21. februar 2007 - 09:30 #5
Svar :-)