Avatar billede hanseman Nybegynder
20. februar 2007 - 21:48 Der er 3 kommentarer

Hvad hedder den keramik som varmeskjold til satelitter laves af?

Jeg er på jagt efter materialenavnet!

Jeg ved der findes et keramisk isoleringsmateriale - en silikat af en art - måske noget aluminiumsoxyetellerandet!
Hvis man tager 1 cm kan man varme det til 3000 graders C på den ene side og røre det med fingrene på den anden!!!

Hvad hedder dette materiale??

Nogen gode bud???
Avatar billede strych9 Praktikant
20. februar 2007 - 21:55 #1
Avatar billede strych9 Praktikant
20. februar 2007 - 21:59 #2
Avatar billede hanseman Nybegynder
01. juli 2007 - 17:18 #3
Jeg har selv fundet materialet og det heddeer AEROGEL eller AIRGLAS