Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2007 - 19:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dreamweaver - layertyles

Hej Jeg er ny med dreamweaver og har har efterhånden styr på det grunlæggende.

Nu faldt jeg lige over www.adobe.com som benytter en skygge-effekt på deres ramme/tabel. Er dette en standardfunktion som ligger i dreamweaver eller er det Photoshop?

Spørgsmålet:
Jeg kunne godt tænkte mig at vide om der ligger layer styles i dreamweaver.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
06. marts 2007 - 19:25 #1
Du kan tilknytte et ccs, som du så vælger under properties for rammer (Div) og det samme kan du gøre for Table.

Se kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
//-->
</script>
<style type="text/css">
<!--
.unnamed1 {
    border: medium solid #FF0000;
}
-->
</style>
</head>

<body>
<div id="Layer3" style="position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:3; left: 113px; top: 164px;" class="unnamed1">qwerty</div>
<table width="312" border="1" class="unnamed1">
  <tr>
    <td width="59">qwerty</td>
    <td width="172">qwerty</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>qwerty</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>qwerty</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

mvh.
karsten_larsen
Avatar billede greenspeak Nybegynder
25. juni 2007 - 13:41 #2
Jeg plejer at lave en layer med samme størrelse som den layer du vil lave en skygge-effekt på. Så positionerer jeg den så den dækker den første layer, og forskyder den lidt til højre og ned, eller bare der hvor jeg vil have min skygge. Z-index tallet skal være mindre end den første layer, altså den skal være nedenunder den. Jeg sætter baggrunden til gråt, eller sætter et billede ind med en skygge, som jeg har forberedt.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 11:32 #3
i må gerne smide svar
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
20. oktober 2008 - 08:54 #4
Svar :-) karsten_larsen