Avatar billede rasmuslh Nybegynder
20. februar 2007 - 12:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gemme noder i array og bruge deres position

Hejsa

Jeg tumler lidt med et problem:

Jeg får et nodeset returneret fra en database som jeg gerne vil gøre noget med.

Strukturen ser ud som følger:

<Documents>
  <Document>
    <Field> NOGET DATA </Field>
    <Metadata>
        <Entry Name="Placering">true</Entry>
    </Metadata>
  </Document>
  <Document>
      ...
  </Document>
</Documents>

"Placering" angiver om dokumentet skal vises på forsiden og der er ikke nogen logisk rækkefølge som de dokumenter der er udvalgt ligger i.

Jeg vil gerne lave en visning hvor hver andet dokument er gråt og hverandet hvidt.

Hvis det bare var alle dokumenter der skulle visses kunne jeg jo bruge position() på dokument og derefter bruge Modulus. Det kan jeg jo ikke da man fx. kan risikere det er dokument med position 1,2,3, 20, 24 der skal vises specifikt.

Derfor tænker jeg at jeg først skal køre alle dokumenter igennem og gemme de der er udvalgt (ved at tjekke attributten Placering) i et array og derefter referere til deres position når jeg tjekker om dokumentet skal have grå eller hvid baggrund.

Det kan jeg dog ikke finde ud af. Er der en der kan hjælpe?

Mvh.
Rasmus
Avatar billede janegil Nybegynder
20. februar 2007 - 15:49 #1
Eller legge de utvalgte i en xsl:variable ?
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
20. februar 2007 - 16:03 #2
Hvordan ville du gøre det? På en eller anden måde skal jeg løbende alle Document elementer igennem og finde de relevante?
Avatar billede janegil Nybegynder
20. februar 2007 - 17:04 #3
<xsl:variable name="utvalg"> ...ditt utvalg ...</xsl:variable>
<xsl:apply-templates select="$utvalg"></xsl:apply-templates>

eller noe sånt.
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
20. februar 2007 - 18:04 #4
Kunne du give et lidt mere fyldigt eksempel eller en tutorial hvor din fremgangsmåde er benyttet. Jeg synes ikke det er vildt godt forklaret i dit eksempel! ;D
Avatar billede rasmuslh Nybegynder
13. juni 2008 - 15:13 #5
Lukket