Avatar billede npm Nybegynder
19. februar 2007 - 21:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Findes der HD-dvdoptagere,der kan optage digitalt tv?

tak for svarene vedr. min LG HDoptager, der ikke kan optage digitalt tv. Det er åbenbart et verdensomspændende problem. Men: Findes der andre mærker, der kan optage digitalt tv uden problemer og hjælpemidler? Jeg har hørt at Philips bruger LG-komponenter, men hhvad med Sony? Jeg synes det lyder mærkeligt, at de mange mennesker med parabol og f.eks canal digital eller viasat ikke kan optage på en hd dvdoptager. Der  må da være nogen, der kan bruges uden problemer?
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 21:48 #1
jeg kan fint her, men benytter ikke decideret HD optager, men computer med DVB-s kort.
Avatar billede gurly Praktikant
19. februar 2007 - 22:53 #2
npm, du skal lige huske at de andre spørgsmål du har stillet, at gå ind og tildele point til dem der har svaret dig, det gør du altså ikke ved bare at smide et svar selv og skrive tak for hjælpen, du skal ude til venstre markere de brugere som har lagt svar, eller bare nogen af den og så klikke "accepter" først der giver du folk pointne  c",)
Avatar billede npm Nybegynder
20. februar 2007 - 07:56 #3
Selvfølgelig. Men jeg klikkede på accepter og sendte og troede alt var i orden. Jeg ved ikke hvordan man markerer ude til venstre, jeg får bare jeres oplysninger.
mvh
npm
Avatar billede gurly Praktikant
20. februar 2007 - 18:08 #4
og så en lille ting, du skriver >  tak for svarene vedr. min LG HDoptager
Hvordan kan du tro at de brugere der har hjulpet dig i et andet spørgsmål lige finder her ind ? du havde jo intet skrevet ude i det andet spørgsmål  c",)

Nå men min Harddisk / DVD optager af mærket Sony RDR-hx710 kan fint optage fra den digital tuner som sidder i mit tv af mærket phillips 42pf5520

tv´et behøver ikke være tændt, da det har en "record" funktion, hvor man går ind i den digitale pogram oversigt, og vælger hvilket program man vil optage, så kan man faktisk slukke tv´et, den digitale tuner vil så alligevel levere digital signal ud på scart stikket som recorderen så kan optage fra.
Ok det var lidt uden for emnet  c",)

men jeg har altså ingen problemer med kopibeskyttelse
Avatar billede npm Nybegynder
20. februar 2007 - 20:21 #5
jeg siger tak igen, det er åbenbart et LG-problem! Og som du nok snart har opdaget, bevæger jeg mig rundt i dette forum som en elefant i en glasbutik, men jeg håber på at blive bedre.
Avatar billede pippen Nybegynder
21. februar 2007 - 11:44 #6
Hvis du har for mange problemer med en harddisk optager så kan du købe en satelit receiver som har indbygget harddisk. Men det kan du få flere informationer om hvis du fx går ind i den nærmeste 2tal eller en anden satelit forhandler.
Avatar billede fuglen1 Novice
22. februar 2007 - 15:22 #7
npm:Der findes dvdoptagere med dvb-t tuner (antenne modtagelse)
Men de er ikke helt kommet til Dk endnu men der er et par enkelte kodeller
bla denne her pioneer http://www.hifishoppen.dk/dvd_video/dvdoptagere/pioneer/pioneer_dvr545hxs_1235_da.html
Avatar billede gurly Praktikant
26. februar 2007 - 00:14 #8
fuglen > ja det var det smarteste  c",)  jeg kan dog ikke ud fra spesifikationerne se om dvb tuneren supportere danske undertekster ? men det gør den nu nok.  og så har den hdmi udgang så man kan slutte den til et tv med hdmi indgang og beholde den digitale kvalitet
Avatar billede gurly Praktikant
26. februar 2007 - 00:18 #9
pippen > nu kan man ikke se det ud fra npm´s spørgsmål her, men ud fra tidligere spørsmål han har stillet, ved jeg at det er ikke satelit tv han vil optage, men derimod det nye "jordbaserede" digital tv  (dr1 dr2 tv2) + eventuelt svenske / tyske hvis man bor der i nærheden
Avatar billede npm Nybegynder
26. februar 2007 - 15:37 #10
Det er fuldstændig rigtigt. Det er det "jordbaserede" digitale signal med dr1 dr2 og tv2 jeg kan tage ved hjælp af en antenne og en digital boks. Signalet går fint igennem, men det kan ikke optages af en LG rh188 optager. Tilsyneladende er et kun en Sony, der kan, men det lyder totalt mærkeligt, at et så stort firma som LG, som også sælger komponenter til andre, fx Philips, kan sende sådant noget juks ud.
Avatar billede gurly Praktikant
06. marts 2007 - 13:48 #11
LG er det som startede som "goldstar" for snart mange år siden, den gang var det et rigtigt discount mærke, fordi man bliver mere kendt og sætter priserne op, så behøver produktet ikke at blive bedre  c",)  man må syntes at du er i din ret at påpege det som en fejl, og kan de ikke lave den så burde du have ret til at få dine penge retur.  men jeg ved godt at hvis ikke de lige frivilligt vil det, så kan det blive noget af et juridisk tov trækkeri.

havde selv et hisense 42 tommer tv (føtex), som var fyldt med fejl, fejl som de ikke kunne lave før end at der kom en ny software opdatering, som de kunne opdatere tv´et med, men hvornår den kom kunne de ikke sige noget om, jeg kunne bare leve med fejlne ind til da mente de. og føtex var bare totalt ligeglade, de sagde bare at når alle tv de havde solgt var lige sådan, ja så var tv´et altså bare sådan.
så smed jeg det i den blå avis c",)
Avatar billede gurly Praktikant
06. marts 2007 - 13:56 #12
har din recorder nogle indstillinger for scart stikket, et scartstik kan jo indeholde flere slags signaler, både "komposit videosignal"  eller et VGA signal, eller svhs signal en dvd recorder kan som regel både optage komposit og vga og svhs signaler, lige som den også har output af både komposit og vga signaler.  min recorder har så nogle scart indstillinger hvor jeg kan indstille hvilket slags signaler der skal bruges.
det kunne du jo prøve om det gør nogen forskel at indstille det.
Avatar billede npm Nybegynder
06. marts 2007 - 14:34 #13
Jeg er blevet lovet en opdatering af softwaren, jeg ved bare ikke hvornår. Det er så det jag venter på i øjeblikket. Jeg har forsøgt at levere tilbage og få en anden, det er ikke lykkedes
Avatar billede npm Nybegynder
06. marts 2007 - 18:42 #14
jeg udlovede 60 point til den, der hjalp med spørgsmålet om en HD-optager, der kunne optage det jordbaserede digitale signal. Dem vil jeg gerne af med spec. til "gutly" Hvordan kommer jeg det?
Avatar billede gurly Praktikant
10. marts 2007 - 12:24 #15
ok så lægger jeg svar, så skal du bare markere mit nav herude til venstre for hvor du skriver og klikke på "accepter"  c",)