Avatar billede thomasogcharlotte Nybegynder
19. februar 2007 - 19:52 Der er 8 kommentarer

Kan jeg udvide mit C drev- primær drev

Hej
Jeg har fået et problem. Jeg er kommet til at ligge Vista home premium ind på et for ligge drev (13GB). Jeg har en 120GB sata disk som jeg for længe siden delte op i 2 patitioner og som jeg nu ønske at få delt anderledes, så jeg kan få mere plads på det primære drev. Der er masser af plads på af tage af.
Jeg har været inde i Vistas egen Diskhåndtering og prøvet, men jeg får ikke muligheden for at udvide mit C drev derinde. Jeg kan godt få lov på alle de andre drev jeg har.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 19:57 #1
flyt pagefilen over på et andet drev, og genstart, prøv derefter igen om du ikke har muligheden nu.

Pagefilen flyttes under kontrolpanle, system, avanceret, ydelse, avanceret, og virtuel hukommelse
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2007 - 20:00 #2
Avatar billede plx Nybegynder
19. februar 2007 - 20:10 #3
Der skal ligge ledig plads til højre for partitionen, for at kunne udvide med Vistas eget værktøj.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. februar 2007 - 21:14 #4
Avatar billede thomasogcharlotte Nybegynder
19. februar 2007 - 21:17 #5
Til Screem
Jeg synes ikke rigtigt jeg kan flytte Pagefilen - eller også ved ikke rigtigt hvad du mener med at flytte pagefilen. Jeg kan fjerne "vingen" i den øveste hvor der står "Administre automatisk sidefilstørrelse for alle drev" Ellers kan jeg ikke rigtigt gøre så meget. Der er merkeret ud for "Systemadministreret størrelse" Måske er det mig der er lidt dum.
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 21:26 #6
du skal fjerne fluebenet i system administreret før du kan ændre på det, og du skal have en anden partion hvor du kan flytte den over, men har du ram nok kan du deaktivere den helt (men KUN hvis du har minimum 3GB og helst også mere ram).
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
24. februar 2007 - 23:45 #7
Respons!
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2007 - 22:42 #8
Stadig problemer ??