Avatar billede laurents Nybegynder
19. februar 2007 - 15:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

check om dags dato er mindre en fast indkodet dato

Hey,

Jeg har et lille problem - måske er det bare et blackuot i min hjerne.

Jeg har brug for at lave 12 check på datoer - pseudokoden ser sådan ud:

session.lcid = 1030
setlocale(1030)

if date() <= "3-2-2007" then
    md = 1
elseif date() <= "3-3-2007" then
    md = 2
elseif date() <= "3-4-2007" then
    md = 3
osv osv osv osv
end if

derefter skal det ift md udskrive en statistik for en given måned

Kan jeg lave disse datocheck (kan sq ikke rigtigt få dem til at fungere - er det syntax fejl hos mig - eller prøver jeg noget, som ikke kan lade sig gøre?

Mange hils
Henrik
Avatar billede mrbonus Novice
19. februar 2007 - 16:27 #1
nu koder jeg normalt i VB.NET, men jeg kan se hvad du laver forkert, du sammenligner en dato med en streng, og det kan man ikke.

Det du skal gøre er at konvertere strengen til en rigtig dato, kunne forestille mig, at det så nogen lunde således ud.

Date.Parse("3-2-2007")

Kan dog ikke lige garantere at det skal se præcis sådan ud
Avatar billede olhansen Nybegynder
22. februar 2007 - 08:56 #2
Hej Henrik
Du kan bruge:
if date() <= CDate("3-2-2007")
Men vær opmærksom på at serverens indstillinger (regional settings) har betydning for angivelse af dato. Det er derfor en god ide at angive datoen f.eks således:

"3-jan-2007"

Mvh
Ove
Avatar billede laurents Nybegynder
31. marts 2007 - 17:01 #3
Hej Ove,

Jeg beklager meget - jeg har helt glemt at vende tilbage til dig.... Anyway - dit hjælp ser ud til at være lige det jeg manglede for at få det til at virke - tusinde tak for hjælpen!

Mange hils
Henrik