Avatar billede boris Mester
19. februar 2007 - 11:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Ibook strømforsyning

Strømforsyningen har nu to gange svigtet og virket helt død.

Begge gange har jeg prøvet at måle med voltmeter på stikket uden at finde spænding.

Det mærkelige er, at begge gange er den kommet til at virke igen ved at jeg er kommet til at kortslutte yderkappen med det nederste af midterbenet, hvorved stikket gav sig til at lyse. Tilsyneladende hjælper en sådan chockbehandling.

Tilsyneladende er der ikke løse forbindelser, for det gør efterfølgende ingen forskel at vride ledningen.

Hvad sker der og er det ibooken eller opladeren, der er noget galt med?

Vi kan få ombyttet opladeren hos Fona, hvis den er defekt, men det ville være lidt ærgerligt at køre 150 km med en oplader, som tilsyneladende er OK, når vi kommer til forretningen
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
03. marts 2007 - 02:05 #1
det er laderen den er gal med, for det er ikke meningen den skal lave det nummer der, og tror ikke det er din maskine der får den til at opføre sig sådan.
Har i hvert fald aldrig hørt om at maskinen kan gøre det ved laderen, men igen, alt er vel muligt når det gælder elektronik.
Dog ville jeg stadig få den ombyttet, men er sku lidt langt at køre for det, men du kan vel også bare ringe til apple, og så få den ombyttet den vej igennem.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
03. marts 2007 - 02:06 #2
Men må dog indrømme at det lyder meget underligt det der.
Avatar billede boris Mester
18. maj 2007 - 15:36 #3
Det bliver næppe nogensinde opklaret, men i mellemtiden er selve ledningen på laderen fysisk gået fra hinanden og den er erklæret død og sendt til ombytning.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
25. marts 2009 - 12:52 #4
apple ombytter stortset også alle laderen hvor ledningen går i stykker, de ved godt det sker.

takker for point.