Avatar billede joseph Nybegynder
18. februar 2007 - 16:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

exe. filen vil ikke exit, når jeg logge PC 'en af.

Hej Eksperten.
Jeg er nybegynder i C#, og har lavet en windows app. .exe fil, som kører når jeg starter pc'en. Men når jeg slukke PC'en eller loge af, vil .exe filen ikke afslutet. Jeg får et besked fra widows at (den .exe filen vil ikke asluttet hvis jeg afslutte kommer jeg til at miste data, klik på afslut nu for at afslutte .exe filen).
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
18. februar 2007 - 17:02 #1
Dit program har sikkert fat i en ressource, som du ikke får givet slip på. Derfor kan Windows ikke lukke dit program ordentligt.

Det vil typisk være en fil der er åben. Det kunne osse være en COM-port, en Timer, eller lignende.

Prøv at sikre dig at dit program ikke har fat i den slags, når der lukkes ned.
Avatar billede joseph Nybegynder
18. februar 2007 - 17:59 #2
Det er rigtigt, men hvordan kan jeg give mit program et besked om at den skal slippe ressource(fil)?
Eller hvad hedder den event, som PC'en sender til alle processer til at afslutte dem ordentligt? Fordi hvis jeg ved hvilken event(order) operativsystemet sender til mit program, Så kan jeg måske fange den og afslutte mit program ordentligt.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
19. februar 2007 - 07:46 #3
Prøv at se om du kan fange FormClosing().
Avatar billede joseph Nybegynder
24. februar 2007 - 17:58 #4
Det er rigtigt, smid et svar så jeg kan give dig points.

præcis har jeg skrevet denne metode, som løset problemet.

private void MainForm_FormClosing(object sender, FormClosingEventArgs e)
        {
            if (e.CloseReason == CloseReason.WindowsShutDown)
            {
                e.Cancel = false;
            }
Avatar billede bitmatic Nybegynder
25. februar 2007 - 23:27 #5
:-)