Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
18. februar 2007 - 13:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ekstra skærm til bærbar

Hej exp

Har en Acer TravelMate 5612WSMi. Der er et GeForce Go 7300 grafikkort i. Bagpå er der en vga udgang. Det ser ud til at grafikkortet understøtter 2 skærme, altså en udover den jeg jo har. Jeg ville gerne tilslutte en 22" fladskærm, kan jeg det? Og kan jeg have vinduer åbne i den ene skærm og arbejde på noget andet i den anden skærm? Jeg mener - hvis et vindue har fokus på skærm 1 minimere man så vinduer på skærm 2? Jeg ville gerne have noget kørende på den ene skærm (messenger, tv o.lign) og så samtidig kunne skrive noget på den anden skærm. Jeg er varm på en Samsung 22"
Avatar billede pede123 Nybegynder
18. februar 2007 - 13:43 #1
Ja, det kan du godt. Hvis der er en DVI-udgang på grafikkortet, kan du bare sætte fladskærmen deri. Og hvis den kræver et VGA, kan du købe en omformer.
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 13:48 #2
eh VGA til DVI adaptor er pæn dyr, fra DVI til VGA er det billigt, men nu har har spørger jo kun en VGA udgang.
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
18. februar 2007 - 14:28 #3
Hvad koster en vga til dvi omformer ? der er også en s-video men det er vel næppe så godt?
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 14:39 #4
en VGA til DVI koster ca 1500 mener jeg, hvor en DVI-VGA koster ca 40-50,-
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
18. februar 2007 - 14:47 #5
ja ok, det er nok lidt i overkanten, er der ikke nogen fladskærme der kan bruge vga?
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 14:53 #6
jo der er mange.
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
18. februar 2007 - 16:44 #7
Får jeg så et dårligere billede end med DVI? Smid bare at svar
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 18:16 #8
ja DVI er jo fitigalt, og et vGA er analogt, og skal i skærmen konverteres til digital, så du vil uden tvivl miste noget kvalitet, hvor emget er umuligt at sige, men du vil nemt kunne se forskel.
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
18. februar 2007 - 18:34 #9
hmmm ok, så er det måske bedre med en CRT skærm?
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 18:48 #10
du finder ingen gode CRT skærme fra ny længere, så jeg ville holde mig til fladskærme
Avatar billede lonepeter Novice
18. februar 2007 - 19:31 #11
Min monitor kan både tilsluttes DVI og VGA og jeg har haft den tilsluttet på begge måder, og for mig at se er der praktisk talt ingen forskel.