Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
18. februar 2007 - 10:52 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

problem med klasse eller attributten 'inherits'

Hej

Og godt vinterferie eller hvad vi nu skal sige her den sidste dag.

Jeg får denne fejl efter at jeg har tilføjet noget der arbejder med tabs og pageidentity, kan nogle evt hjælpe mig igennem så det virker og evt. se om der skulle være andre fejl for ved ikke om man nå have 2 page_load på samme code behind og hvis ikke hvad gør man så !?

:::FEJL:::
Fejlmeddelelse om kompileringsfunktion: ASPNET: Kontroller, at klassen, der er defineret i denne kodefil, svarer til attributten 'inherits', og at den udvider den korrekte basisklasse (f.eks. Page eller UserControl).

Kildefejl:

Linje 1:  Imports System
Linje 2:  Imports Telerik.QuickStart
Linje 3:  Imports Telerik.WebControls

:::Default2.aspx:::
<%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default2.aspx.vb" Inherits="XhtmlPage" title="Untitled Page" %>
<%@ Register Assembly="RadTabStrip.Net2" Namespace="Telerik.WebControls" TagPrefix="radTS" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="KennelEnggaardMenu" Runat="Server">
<radTS:RadTabStrip ID="RadTabStrip1" Skin="None" runat="server">
<Tabs>
<radTS:Tab runat="server" SelectedImageUrl="~/images/omos_selected.png" ID="Om_Os" ImageOverUrl="~/images/omos_hover.png" ImageUrl="~/images/omos.png" EnableTheming="True" NavigateURL="default2.aspx"></radTS:Tab>
<radTS:Tab runat="server" SelectedImageUrl="~/images/omcairn_selected.png" ID="Om_Cairn" ImageOverUrl="~/images/omcairn_hover.png" ImageUrl="~/images/omcairn.png" NavigateURL="default2.aspx?pageidentity=omcairn"></radTS:Tab>
<radTS:Tab runat="server" SelectedImageUrl="~/images/galleri_selected.png" ID="Galleri" ImageOverUrl="~/images/galleri_hover.png" ImageUrl="~/images/galleri.png" NavigateURL="default2.aspx?pageidentity=galleri"></radTS:Tab>
<radTS:Tab runat="server" SelectedImageUrl="~/images/g&#230;stebog_selected.png" ID="G&#230;stebog" ImageOverUrl="~/images/g&#230;stebog_hover.png" ImageUrl="~/images/g&#230;stebog.png" NavigateURL="default2.aspx?pageidentity=gaestebog"></radTS:Tab>
<radTS:Tab runat="server" SelectedImageUrl="~/images/links_selected.png" ID="Links" ImageOverUrl="~/images/links_hover.png" ImageUrl="~/images/links.png" NavigateURL="default2.aspx?pageidentity=links"></radTS:Tab>
</Tabs>
</radTS:RadTabStrip>
</asp:Content>

:::Default2.aspx.vb:::
Imports System
Imports Telerik.QuickStart
Imports Telerik.WebControls
Imports System.Collections
Imports System.ComponentModel
Imports System.Data
Imports System.Drawing
Imports System.Web
Imports System.Web.SessionState
Imports System.Web.UI
Imports System.Web.UI.WebControls
Imports System.Web.UI.HtmlControls
Imports System.Data.OleDb
Imports System.Configuration
Imports Microsoft.VisualBasic

Namespace Telerik.TabStripExamplesVB.Application.Navigation ' Høre til telerik tabs

    Partial Public Class DefaultVB
        Inherits XhtmlPage

        Dim DBConnection As OleDbConnection
        Dim DBAdapter As OleDbDataAdapter
        Dim DBDataSet As DataSet
        Dim DBDataView As DataView
        Dim SQLString As String
        ' Database Connection Åbning
        Sub Page_Load()
            DBConnection = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("ConnectionStringDogs").ConnectionString)
            SQLString = "SELECT * FROM KennelEnggaardDogs"
            DBAdapter = New OleDbDataAdapter(SQLString, DBConnection)
            DBDataSet = New DataSet()
            DBAdapter.Fill(DBDataSet, "KennelEnggaardDogs")
            DBDataView = New DataView(DBDataSet.Tables("KennelEnggaardDogs"))
            RepeaterShowOwnDogs.DataSource = DBDataView
            RepeaterShowOwnDogs.DataBind()

        End Sub
        ' Database Connection Lukning
        Sub Page_Unload(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Unload
            DBConnection.Close()
            DBConnection = Nothing
            DBAdapter.Dispose()
            DBAdapter = Nothing

        End Sub
        ' Behandling af MenuTabs1
        Private Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs) Handles MyBase.Load
            Dim tab As Tab = RadTabStrip1.FindTabByUrl(Request.Url.PathAndQuery)
            If Not (tab Is Nothing) Then
                tab.SelectParents()
            End If

            ' The code below is just for example purposes.
            Dim pageContentString As String
            If Request.QueryString("pageidentity") Is Nothing Then
                pageContentString = "home"
            Else
                pageContentString = Request.QueryString("pageidentity")
            End If
        End Sub
        ' Behandling af MenuTabs2
        Protected Overrides Sub OnInit(ByVal e As EventArgs)
            '
            ' CODEGEN: This call is required by the ASP.NET Web Form Designer.
            '
            InitializeComponent()
            MyBase.OnInit(e)
        End Sub 'OnInit
        '/ <summary>
        '/ Required method for Designer support - do not modify
        '/ the contents of this method with the code editor.
        '/ </summary>
        Private Sub InitializeComponent()
        End Sub 'InitializeComponent
    End Class
End Namespace
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 10:56 #1
<%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default2.aspx.vb" Inherits="XhtmlPage" title="Untitled Page" %>

skal nok være

<%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default2.aspx.vb" Inherits="Default2" title="Untitled Page" %>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. februar 2007 - 10:57 #2
:::Default2.aspx.vb:::
Imports System
Imports Telerik.QuickStart
Imports Telerik.WebControls
Imports System.Collections
Imports System.ComponentModel
Imports System.Data
Imports System.Drawing
Imports System.Web
Imports System.Web.SessionState
Imports System.Web.UI
Imports System.Web.UI.WebControls
Imports System.Web.UI.HtmlControls
Imports System.Data.OleDb
Imports System.Configuration
Imports Microsoft.VisualBasic

Namespace Telerik.TabStripExamplesVB.Application.Navigation ' Høre til telerik tabs

    Partial Public Class DefaultVB
        Inherits XhtmlPage

<%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default2.aspx.vb" Inherits="DefaultVB" title="Untitled Page" %>

        Dim DBConnection As OleDbConnection
        Dim DBAdapter As OleDbDataAdapter
        Dim DBDataSet As DataSet
        Dim DBDataView As DataView
        Dim SQLString As String
        ' Database Connection Åbning
        Sub Page_Load()
            DBConnection = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("ConnectionStringDogs").ConnectionString)
            SQLString = "SELECT * FROM KennelEnggaardDogs"
            DBAdapter = New OleDbDataAdapter(SQLString, DBConnection)
            DBDataSet = New DataSet()
            DBAdapter.Fill(DBDataSet, "KennelEnggaardDogs")
            DBDataView = New DataView(DBDataSet.Tables("KennelEnggaardDogs"))
            RepeaterShowOwnDogs.DataSource = DBDataView
            RepeaterShowOwnDogs.DataBind()
LoadMenu()
        End Sub
        ' Database Connection Lukning
        Sub Page_Unload(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Unload
            DBConnection.Close()
            DBConnection = Nothing
            DBAdapter.Dispose()
            DBAdapter = Nothing

        End Sub
        ' Behandling af MenuTabs1
        Private Sub LoadMenu()
            Dim tab As Tab = RadTabStrip1.FindTabByUrl(Request.Url.PathAndQuery)
            If Not (tab Is Nothing) Then
                tab.SelectParents()
            End If

            ' The code below is just for example purposes.
            Dim pageContentString As String
            If Request.QueryString("pageidentity") Is Nothing Then
                pageContentString = "home"
            Else
                pageContentString = Request.QueryString("pageidentity")
            End If
        End Sub
        ' Behandling af MenuTabs2
        Protected Overrides Sub OnInit(ByVal e As EventArgs)
            '
            ' CODEGEN: This call is required by the ASP.NET Web Form Designer.
            '
            InitializeComponent()
            MyBase.OnInit(e)
        End Sub 'OnInit
        '/ <summary>
        '/ Required method for Designer support - do not modify
        '/ the contents of this method with the code editor.
        '/ </summary>
        Private Sub InitializeComponent()
        End Sub 'InitializeComponent
    End Class
End Namespace
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 11:09 #3
oops.. sover lidt..:)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. februar 2007 - 11:14 #4
:)
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
18. februar 2007 - 11:36 #5
Hej

Hvis jeg bruger dr_chaos eks. så får jeg samme fejl og den siger ang denne del
Inherits XhtmlPage
Type 'XhtmlPage' is not defined.
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 12:06 #6
så er fejlen i dette

Partial Public Class DefaultVB
        Inherits XhtmlPage

xhtmlpage skal være
XHTMLPage

men skal selvfølgelig også importere det namespace den er i.. ved du måske selv.
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 12:09 #7
måske kan du skrive det sådan her (ser ud til den klasse ikke er en del af .NET)

Partial Public Class DefaultVB
        Inherits Altsoft.Web.UI.XhtmlPage
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
18. februar 2007 - 12:16 #8
nej virker desværrer heller ikke, jeg har et eks. her og det er her fra jeg har koden, jeg har selvf. en licens til dette komponent, men her kan man se hvordan det virker og så er det kode forneden, jeg har selvf. brugt eks. på vb.net men selve asp.net siden vises med cs eks.

håber i kan hjælpe ud fra det
http://www.telerik.com/demos/aspnet/TabStrip/Examples/Application/Navigation/DefaultCS.aspx
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 12:25 #9
kan du ikke fortælle hvilken linje den brokker sig over præcist?
jeg kan ikke se noget forkert.. kan være jeg fokusere på det forkerte sted.

efter du installerede de der komponenter skal du huske at genstarte dit udviklingsværktøj
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. februar 2007 - 12:47 #10
prøv at fjerne:
Namespace Telerik.TabStripExamplesVB.Application.Navigation ' Høre til telerik tabs
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. februar 2007 - 12:49 #11
prøv at bruge
Inherits XhtmlPage
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. februar 2007 - 12:50 #12
sorry jeg mente:
Inherits System.Web.UI.Page
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
18. februar 2007 - 18:32 #13
Jeg fatter det ikke dr.chaos det virker nu efter dine rettelser, men hvorfor skriver de at jeg skal have det namespace på min code_behind når det så gør at det ikke viker !?? vil du lægge et svar.

Og mange tak for hjælpen også Gawi.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. februar 2007 - 18:57 #14
svar :)
Det er fordi jeg er klog Host* :)
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
18. februar 2007 - 19:16 #15
Dr_Chaos og Gawi

Sidste lille ting, nok mest til dr_chaos da du lavede koden

i din kommentar 18/02/07 10:57:25
det laver du en
Sub Page_Load()
men LoadMenu()
kan jeg lave lige så mange subs jeg vil og skrive dem ind efter denne LoadMenu()sådan at hvis jeg har 4 ting der skal køre efter Page_Load() så laver jeg dem bare der !??

og kan jeg gøre det samme for Page_Unload hvis jeg har 2-3 forskellige db conn som skal lukkes !?

og sidste ting Sub OnInit hvornår køres den !?? Page_Load er når siden loader og Page_Unload er til sidst men hvad med Sub OnInit og hvad har man oftest i den !?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. februar 2007 - 20:15 #16
OnInit er den første som køres først og den bruger man normal ikke så meget.
Resten er svaret ja.
Avatar billede kalp Novice
19. februar 2007 - 00:56 #17
Det er godt det virker... dog nævnte jeg intet om at arve fra UI.Page som er standard da jeg antog du skulle benytte den funktionalitet de købte komponent tilbyder og de muligheder som XhtmlPage også giver:)