Avatar billede petersss Nybegynder
17. februar 2007 - 19:56 Der er 1 løsning

VC++ WinMain eller main?

Jeg har et win32 program jeg ønsker skal køres uden at at et konsolvindue vises, men jeg vil alligevel gerne kunne åbne messageboxes. Til dette har jeg included windows.h og deklareret en winmain.
Det fungerer fint uden errors når jeg er i debug mode, men slår jeg over på release mode, brokker compileren sig over at der ikke er en main().
Hvis jeg indfører en main(), bliver WinMain ikke kørt, og istedet køres main i et konsolvindue.
Hvordan får jeg succes i release mode?
Avatar billede petersss Nybegynder
17. februar 2007 - 22:52 #1
Fejlen skyldes at det subsystem der sendes til linkeren var sat til console for release mode, og windows for debug mode.