Avatar billede bcool Nybegynder
16. februar 2007 - 13:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en fuldstændig statisk side i wordpress? 200 p.

Hej

Skal have gjort 1 ud af 2 ting.
1) Få importeret/lavet en 100% statisk side i wordpress (www.domæne.dk/statisk.php) som kan køre et script. Udmiddelbart kan jeg ikke lave det i wordpress ud fra de skabeloner som er med, da den ikke fatter det.

2) Det bedste der kunne ske. At fjerne 404 fejlen fuldstændig. På denne måde vil jeg kunne komme ind på filen www.domæne.dk/statisk.php uden problemer. Problemet med 404 er at hvis filen man prøver at skrive IKKE er inde i databasen, så resulterer det i 404. Og denne fil kan ikke komme ind i databasen (hvertfald ikke på nogen af de mange måder jeg har prøvet på). Hvis man kunne fjerne 404 fejlen så ville jeg kunne tilgå filen ud problemer og alt ville være løst, så foretrækker klart denne. Kan altid lave en 404 i .htaccess hvis det er.

Til sidst vil jeg sige at jeg har gjort/prøvet følgende uden det lykkedes:
Diverse script til wordpress.
Ændre i databasen ved at prøve at tilføje filen den vej.
Lavet skabeloner som ikke indeholder andet end koden.
Google't internettet tyndt.
Set diverse fora.
Include filen med php include (understøtter webhotellet så ikke, og det kan ikke ændres).

Wordpress er version 2.1

Så jeg er lidt på bar bund.
Giver 200 point for en solid løsning
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. februar 2007 - 14:51 #1
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med en statisk side. Wordpress er jo dynamisk i sin opbygning og kan ikke lave statiske sider.

Den lette løsning ville vel være at lave en statisk html side der matcher design og struktur helt. Hvis du så vil, kan du script generere flere statiske siden ud fra denne skabelon, vel oven i købet med elementer fra wordpress database
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2007 - 14:53 #2
Men et webhotel hvor du ikke kan lave include("") ville jeg da skynde mig væk fra !

Ikke sikker på du bare laver syntax forkert ?
Avatar billede bcool Nybegynder
16. februar 2007 - 14:59 #3
@bufferzone
Hvordan vil du gøre dette? Det er ikke noget problem at lave en side, man kan bare ikke tilgå denne igennem wordpress fordi det mere eller mindre overtager magten over domænet med sine 404 fejl.
Avatar billede bcool Nybegynder
16. februar 2007 - 15:00 #4
@leif

Du kan godt lave includes - bare ikke fra andres sites af. F.eks. vil en include af filen test.php godt virke sålænge at den ligger på samme domæne. Så snart at den hedder http.//www.et-andet-domæne.dk/test.php så kan den ikke på grund af sin "beskyttelse"
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2007 - 16:25 #5
Hvis jeg laver en statisk.php med fx.:

<?
echo "Test";
?>

Uploader til min Wordpress og skriver:

www.mitdomæne.dk/statisk.php så skriver den:
Test

Lige netop som den skal !