Avatar billede wiborg Nybegynder
15. februar 2007 - 19:04 Der er 1 løsning

Sletning af tomme linier i tabel

Jeg har på en form i Word en tabel med 5 rækker, der bruges til modtageroplysninger på breve. Når man skal lave et brev udfyldes felterne i et "forklæde" og indsættes derefter på word-dokumentet vha. bookmarks... det fungerer fint, men det skal være muligt at tomme linier slettes, hvis ikke de er udfyldt. Hvis f.x. "Attention" er blank, skal næste linie rykkes op...

Der er en stump kode, men jeg er rookie i VB, så jeg kan ikke gennemskue, hvorfor den ikke virker...

Koden er:

'slet tomme linjer i første celle
      For Each Oafsnit In _
          ActiveDocument.Bookmarks("celle").Range.Cells(1).Range.Paragraphs
        If Oafsnit.Range.Text = "" Then
          Oafsnit.Range.Delete
        End If

Nogen gode idéer til hvorfor det ikke funker ?

Og hvad gør jeg når jeg har en anden tabel i samme dokument, hvor det også skal kunne lade sig gøre at skjule/fjerne tomme celler ? I denne tabel hentes samtlige data fra en csv-fil...
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
16. februar 2007 - 09:15 #1
Du kunne måske bruge:

If IsNull(Oafsnit.Range.text) Or Oafsnit.Range.Text = "" Then....

/Søren