15. februar 2007 - 14:36Der er
4 kommentarer og 1 løsning
En relativ udvælgelse og kopiering af nogle felter i excel
Jeg er ved at lave et excel ark som skal være en sjakdata liste som kan bruges af flere personer på samme tid. Der står forskellige ting som mødetider, fravær, kommentarer oa. Jeg har et ark for hver uge i et år, og når der skal skiftes til næste uge, skal individuelle personer på sjaklisten kopieres over til næste ark/uge. Denne kopiering har jeg faktisk løst med en knap og noget VBA, MEN, 20 knapper i 52 uger med hver sin VBA kode, fylder så gevaldigt meget at arket tager rigtig lang tid at hente fra netværksdrevet. Jeg vil nu forsøge at løse problemet ved at stå i et navnefelt og ud fra det felt skal jeg så kopiere nogle forskellige felter der altid er det samme sted i forhold til navnefeltet, og som altid skal kopieres det samme sted hen i ugen efter. Det skal foregå som en macro der bliver aktiveret med højreklik menuen. Den del af problemet er løst. Nu mangler jeg koden til udvælgelse og kopiering af de rigtige felter. Jeg har prøvet en masse forskelligt, men kan ikke få det til at virke. Er der nogen der kan give et bud på problemet ??
Hej Kim. Jeg tror der er en funktion á la det du har brug for i et gratis add-in til Excel som du kan finde på nettet. Det hedder ASAP utilities, og kan downloades gratis af alle. Så kan du markere de celler/områder du har brug for, og frit kopiere og klippe-klistre.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.