Avatar billede fhansen Praktikant
15. februar 2007 - 00:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

href / kald af function

Hejsa.

Jeg bruger nedenstående kode, men vil gerne have lavet den om således at der bliver kaldt 2 functioner på siden frem for de 2 sider add_launch og del_launch, jeg skulle måske lige sige at disse linier køre i en while løkke

?>
<td bgcolor="#00CCFF" width="50px" align="center"><a href="Del_Launch.php?Id=<? echo $rows['Id'];?>"><? echo "Vælg"; ?></a>
</td>
<?
}else{
?>
<td bgcolor="#00CCFF" width="50px" align="center">Optaget</td>
<?
}
}else {
?>
<td bgcolor="#00CCFF" width="50px" align="center"><a href="Add_Launch.php?Id=<? echo $rows['Id'];?>"><? echo "Vælg"; ?></a></td>
Avatar billede fhansen Praktikant
15. februar 2007 - 00:08 #1
jeg ville lige sige at jeg godt er klar over at jeg løse det med et hidden field og submit, men vil hellere have noget ala href
Avatar billede herpes Nybegynder
15. februar 2007 - 00:33 #2
Vil du samle Del_Launch.php og Add_Launch.php?

eller hvad vil du?
Avatar billede fhansen Praktikant
15. februar 2007 - 01:10 #3
Det skal stadig være 2 en function, en der sletter og en der tilføjer
Avatar billede fhansen Praktikant
15. februar 2007 - 01:14 #4
Jeg har forsøgt med dette

<? echo "<a href=".$PHP_SELF.'?action=Del_launch&id='.$rows['Id'].">LINK</a>"; ?>
Avatar billede zynzz Praktikant
15. februar 2007 - 08:05 #5
Måske: echo "<a href='".$PHP_SELF."?action=Del_launch&id=".$rows['Id']."'>LINK</a>";
Avatar billede fhansen Praktikant
15. februar 2007 - 10:00 #6
Ja min lille problem var at jeg skulle have et global $id med i legen.
Det virker nu, men jeg ved ikke hvad global gør, jeg ville gerne finde syntaksen for global.
Avatar billede zynzz Praktikant
15. februar 2007 - 10:25 #7
Der er to typer variabler, globale og lokale. Globale variabler gælder over hele siden og dokumentet. Lokale variabler eksisterer kun indenfor en funktion/område...
Avatar billede zynzz Praktikant
15. februar 2007 - 10:28 #8
Det du manglede var altså bare at hente id fra urlen ? altså $_GET['id']
Avatar billede fhansen Praktikant
16. februar 2007 - 00:57 #9
Skal globale variabler hentes med global varnavn, i den function eller ligen hvor de skal bruges.
Avatar billede zynzz Praktikant
16. februar 2007 - 12:34 #10
Nej hvis du vil have en uden stående variabel ind i variablen kan det gøre sådan:

global $var;
Avatar billede zynzz Praktikant
16. februar 2007 - 12:34 #11
ind i funktionen...