Avatar billede kizzmynutz Nybegynder
14. februar 2007 - 22:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om to filer i Vista

Jeg kigger på mit C: drev. der ligger to filer i roden som begge er over 1 GB i størrelse... synes det er lidt voldsomt så tænkte på om de var overflødige. de tidligere windows ting havde det jo med at lave ustyrelig store backup filer osv.
men for at komme til sagen. de hedder hiberfil.sys og pagefile.sys  Ved godt de hedder sys, men burde de være så store ??

/mange tak
Hilsen Chris
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. februar 2007 - 22:40 #1
Ja. Pagefile.sys er den virtuelle hukommelse, og hiberfil.sys bruges til Dvale-funktionen i Windows (der gemmes den fysiske hukommelse).

Du kan godt slå dvale fra hvis du ikke bruger det, og den virtuelle hukommelse kan da også gøres mindre, men det er der generelt ingen grund til.
Avatar billede kizzmynutz Nybegynder
14. februar 2007 - 22:43 #2
ahaaa og hiberfil.sys er den størrelse fordi det er den mængde plads den bruger hver gang den går i dvale. okay tak tak.

må hellere bare lade dem være :-) ville bare se om jeg kunne fjerne lidt plads på C drevet... den tager en del plads og bliver hele tiden større.
men tak
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. februar 2007 - 22:44 #3
Hiberfil.sys skulle altid være på en fast størrelse, så længe du ikke ændrer på den mængde RAM du har i din computer. Bliver den for stor, kan du som sagt slå den fra, så må du bare leve med du ikke kan bruge Dvale :)
Avatar billede strych9 Praktikant
14. februar 2007 - 23:26 #4
Det anbefales generelt at man holder sin swap fil (pagefile.sys) i en størrelse på 1.5x den mængde fysisk RAM man har monteret i maskinen.
Avatar billede pezz Novice
15. februar 2007 - 01:51 #5
Jeg hører oftere en anbefalet swap størrelse på 2.0x fysisk RAM mængde.