Avatar billede hinkesten Praktikant
14. februar 2007 - 19:40 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Strøm til grafikkort

Hej

Jeg har netop fået et nyt XFX GeForce 7900 GS og jeg undrede mig over at der medhører ét strømstik som som skal gå ind i grafikkortet. Stikket består af 2 4-pins strømstik (de normale) og jeg har kun strøm til den ene af disse 4-pins stik. Kan det være derfor at mit kort ikke performer tilfredsstillende? Er der nogen der har forstand på dette og kan komme med et kvalificeret svar?

På forhånd tusind tak

Dennis
Avatar billede peet-49 Novice
14. februar 2007 - 19:44 #1
Så køb en splitter: http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=63&products_id=68&osCsid=51b76a20d3f6adda6b7492da1bc4b389
Uden strøm nok på kortet, får du minimal ydelse.
Avatar billede haverslev Novice
14. februar 2007 - 21:47 #2
Check tillige, st din stømforsyning (PSU)giver power nok.
http://www.guru3d.com/article/content/377/3/
Avatar billede blaaberg100 Nybegynder
14. februar 2007 - 23:41 #3
Læs lige i manualen til grafikkortet - det kan meget vel have noget med PSU kraftighed at gøre. Hvis du har en svag psu skal du måske benytte begge stik med en splitter - er din psu kraftig kan du nøjes med det ene.

Dette kan også forekomme på bundkort.

Er det ikke beskrevet ordentligt i manualen - så tjek producentens hjemmeside.
Avatar billede blaaberg100 Nybegynder
14. februar 2007 - 23:42 #4
Sorry - havde ikke fået Haverslev kommentar med før mit svar blev opdateret.