Avatar billede jakobskytte Nybegynder
14. februar 2007 - 13:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Preloader til MovieClip

Jeg har lavet en side i Flash, hvor jeg har selve siden med en box (kaldet "indhold"), som jeg loader andre MovieClips ind i. Mit problem kom da jeg skulle lave en preloader til én af de film, jeg skulle loade ind i "indhold". Det gik simpelthen bare ikke som jeg ville det. Jeg kunne godt kalde filmen frem, og preloaderen virkede, men så stoppede det. Dvs. selve filmen kom aldrig til syne.
Er der nogen der har et forslag til en nem løsning? (nem, da jeg ikke er den skarpeste på området :-)..)

På forhånd tak!

Jakob
Avatar billede maqhem Nybegynder
14. februar 2007 - 13:22 #1
mc er instancenavnet på movieclippet, hvor filmen loades ind i; l er instancenavnet på din prosesbar:

mc.loadMovie("FILM.SWF");
onEnterFrame = function() {
    l._xscale = mc.getBytesLoaded() / mc.getBytesTotal() * 100;
}
Avatar billede jakobskytte Nybegynder
14. februar 2007 - 13:39 #2
Indtil videre, tak! Nu ved jeg så ikke hvor jeg skal sætte scriptet ind henne?
Altså: Jeg har en knap hvor der, når man trykker på den, kommer en film frem i et andet MovieClip. Skal jeg sætte scriptet på denne knap? Eller skal det ligge på preloaderen, eller..?
Sorry, men som sagt er jeg ret "grøn"...
Avatar billede maqhem Nybegynder
14. februar 2007 - 16:10 #3
Yes, yes, grøn er lykkens farve, så det skal nok gå ;)

Scriptet skal ligge på framen, hvor loaderen og movieclippet er på. Hvis din bar ligger inde i et andet movieclip, så giv begge movievlips navne, og referer således: mc1.mc2, hvor mc1 er movieclippet på scenen, og mc2 er baren inde i mc1.
Det samme med movieclippet, som filmen loades ind i.
Avatar billede jakobskytte Nybegynder
14. februar 2007 - 19:13 #4
Uha, det lyder lidt mere indviklet end jeg lige havde regnet med. Jeg skal desværre ud i aften, men vender tilbage i morgen medny energi :-)

Tusind tak indtil videre...
Avatar billede jakobskytte Nybegynder
15. februar 2007 - 12:42 #5
Jeg beklager, men jeg bliver vist nødt til at få det skåret ud i pap.

Jeg har en hovedfilm med en menu (knapper). Jeg kalder en anden film (bust_udstyr2.swf) frem i mc:

on (release) {loadMovie("http://www.buststudio.dk/swf/bust_udstyr2.swf","mc");

}

(Er det rigtigt indtil videre?)

Nu skriver du "procesbar", og så bliver jeg forvirret, for jeg aner ikke hvad det er? :-)

Men jeg tror jeg er med så langt at jeg kan sige, at den film vi kalder frem (bust_udstyr2.swf) skal have det script i sig på en eller anden måde.

Mit næste spørgsmål: Skal jeg ligge preloaderen i sin egen film eller skal den ligge sammen med bust_udstyr2.swf? (kan den ligge i sin egen film? for det gør den nemlig nu...)

Vh. Jakob
Avatar billede jakobskytte Nybegynder
15. februar 2007 - 13:41 #6
Jeg har fundet en løsning på mit problem, så jeg lukker spørgsmålet.