Avatar billede none01 Nybegynder
14. februar 2007 - 11:11 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

filen bliver kopieret mere end en gang når ændret?

Hej eksperter,

Jeg har et lille problem med et program jeg er ved at lave.
Programmet skal kopier en fil fra netværket til maskinen når filen på netværket ændre sig.
Til det bruger jeg filesystemwatcher, og mit problem er at hver gang jeg retter i den bgi fil (fil til programmet bginfo) så kopier den filen 5 gange istedet for kun en?

Det er koden:
Imports System
Imports System.IO
Imports System.Diagnostics
Public Class main

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        If Process.GetProcessesByName(Process.GetCurrentProcess.ProcessName).Length > 1 Then
            Application.Exit()
        End If
        Try
            '' Copy the file from the network path
            File.Copy(PathToFileToWatch & FileToWatch, PathToCopyTo & FileToWatch, True)
            Shell(PathToCopyTo & "Bginfo.exe /timer:0 /I""" & PathToCopyTo & FileToWatch & """", AppWinStyle.Hide, True)
            MsgBox("Runned from the startup of the program")
            Run()
        Catch ex As System.Exception
            '' Error handler
            errortext = _
            "Error number: " & Err.Number & vbNewLine & _
            "Error source: " & ex.StackTrace & vbNewLine & _
            "Error descripton: " & ex.Message & vbNewLine
            EventLog.WriteEntry("BgInfoAgent", errortext, EventLogEntryType.Error)
        End Try
    End Sub

    <Security.Permissions.PermissionSet(Security.Permissions.SecurityAction.Demand, Name:="FullTrust")> _
  Private Shared Sub Run()

        '' It creates the FileSystemWatcher
        Dim watcher As New FileSystemWatcher()
        watcher.Path = PathToFileToWatch
        ' Here it watches for changes in LastAccess and LastWrite time.
        watcher.NotifyFilter = (NotifyFilters.LastWrite Or NotifyFilters.Size)

        watcher.Filter = FileToWatch

        '' Add event handlers.
        AddHandler watcher.Changed, AddressOf OnChanged

        '' Begin watching.
        watcher.EnableRaisingEvents = True

    End Sub

    Private Shared Sub OnChanged(ByVal source As Object, ByVal e As FileSystemEventArgs)
        '' Wait 5 sec. before copying
        System.Threading.Thread.Sleep(5000)
        ''Copy the file
        File.Copy(PathToFileToWatch & FileToWatch, PathToCopyTo & FileToWatch, True)
        ''Run the command to update the background on the desktop
        Shell(PathToCopyTo & "Bginfo.exe /timer:0 /I""" & PathToCopyTo & FileToWatch & """", AppWinStyle.Hide, True)
        MsgBox("Runned from onChanged")
    End Sub
End Class
Avatar billede khs1a Nybegynder
14. februar 2007 - 12:46 #1
Filesystem watcher kan godt komme med flere events.
i onchange kan du lave noget alá

    dim onChangeRunning as boolean = false
    Private Shared Sub OnChanged(ByVal source As Object, ByVal e As FileSystemEventArgs)
        '' Wait 5 sec. before copying
        if not(onChangeRunning) then
        onChangeRunning = true
        System.Threading.Thread.Sleep(5000)
        ''Copy the file
        File.Copy(PathToFileToWatch & FileToWatch, PathToCopyTo & FileToWatch, True)
        ''Run the command to update the background on the desktop
        Shell(PathToCopyTo & "Bginfo.exe /timer:0 /I""" & PathToCopyTo & FileToWatch & """", AppWinStyle.Hide, True)
        MsgBox("Runned from onChanged")
        onChangeRunning = false
      end if
    End Sub
Avatar billede none01 Nybegynder
14. februar 2007 - 13:40 #2
Det hjalp ikke så meget, den gør det stadigvæk :S
Avatar billede khs1a Nybegynder
14. februar 2007 - 14:46 #3
Troede det var en god ide :(

prøv at kigge på :
http://www.eggheadcafe.com/articles/20041204.asp
i hans rutine for onchange er der beskrevet et workaround.
Avatar billede none01 Nybegynder
14. februar 2007 - 15:51 #4
Jeg må lige sige at jeg ikke kan gennemskue hvad ham der skriver på den link :(
Avatar billede none01 Nybegynder
14. februar 2007 - 16:12 #5
Hvor galt er jeg med den: (Den kopier nu slet ikke når bgi filen er ændret :( )
    Dim TimeFired As DateTime

    Private Sub OnChanged(ByVal source As Object, ByVal e As FileSystemEventArgs)
        '' Wait 5 sec. before copying
        If (e.FullPath = PathToFileToWatch & FileToWatch And TimeFired.Subtract(DateTime.Now).TotalMilliseconds < 50) Then
            Return
        End If

        System.Threading.Thread.Sleep(5000)
        ''Copy the file
        File.Copy(PathToFileToWatch & FileToWatch, PathToCopyTo & FileToWatch, True)
        ''Run the command to update the background on the desktop
        Shell(PathToCopyTo & "Bginfo.exe /timer:0 /I""" & PathToCopyTo & FileToWatch & """", AppWinStyle.Hide, True)
        MsgBox("Runned from onChanged")
    End Sub
Avatar billede khs1a Nybegynder
15. februar 2007 - 09:12 #6
Du er ikke gal på den men jeg var lidt hurtig med linket. Efter at have testet lidt mere er jeg kommet frem til følgende som i min test opstilling fungere:

    Dim TimeFired As DateTime = DateTime.Now
    Private Sub OnChanged(ByVal source As Object, ByVal e As FileSystemEventArgs)
        '' Wait 5 sec. before copying
      If (DateTime.Now.Subtract(TimeFired).TotalMilliseconds < 50) Then
            Exit Sub
        End If

        System.Threading.Thread.Sleep(5000)
        ''Copy the file
        File.Copy(PathToFileToWatch & FileToWatch, PathToCopyTo & FileToWatch, True)
        ''Run the command to update the background on the desktop
        Shell(PathToCopyTo & "Bginfo.exe /timer:0 /I""" & PathToCopyTo & FileToWatch & """", AppWinStyle.Hide, True)
        MsgBox("Runned from onChanged")
    End Sub
Avatar billede none01 Nybegynder
15. februar 2007 - 10:42 #7
khs1a det ser ikke ud til som om det hjalp :(

Men jeg tjekker kun på NotifyFilters.LastWrite og NotifyFilters.Size så det giver bare ingen mening hvorfor den opdatér 5 gange :'(
Avatar billede khs1a Nybegynder
15. februar 2007 - 11:06 #8
Ups der er ryget en linie ud under copy paste :
      If (DateTime.Now.Subtract(TimeFired).TotalMilliseconds < 50) Then
            Exit Sub
        End If
      TimeFired = DateTime.Now

De fem gange kommer de lige i rap?
Avatar billede none01 Nybegynder
15. februar 2007 - 11:25 #9
Det hjalp heller ikke :(

Nej, den kopier efter 5 sek.
Altså jeg tror at den køre den sub 5 gange istedet for kun en :( men kan bare ikke se hvorfor.
Avatar billede khs1a Nybegynder
15. februar 2007 - 12:18 #10
Det vil være interesant at vide på hvilke tidspunkter onchange kaldes.
f.eks. med en debug.writeline(datetime.now.tostring("HH:mm:ss:fff")) i starten af onchange.
Avatar billede none01 Nybegynder
15. februar 2007 - 12:38 #11
hvor kan man så aflæse det som den skriver?
Avatar billede khs1a Nybegynder
15. februar 2007 - 12:46 #12
i visual studio i output vinduet
view->other windows->output
Avatar billede none01 Nybegynder
15. februar 2007 - 13:04 #13
Jeg synes ikke at jeg kan se noget dato:

'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_32\mscorlib\2.0.0.0__b77a5c561934e089\mscorlib.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Windows.Forms\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Windows.Forms.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Drawing\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Drawing.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.Sync\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.Sync.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\Documents and Settings\Seid.Krvavac\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\BgInfoAgent\BgInfoAgent\bin\Release\BgInfoAgent.vshost.exe', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_32\System.Data\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Data.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Deployment\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Deployment.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Xml\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Xml.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualBasic\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualBasic.dll', No symbols loaded.
The thread 0xe10 has exited with code 0 (0x0).
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\Documents and Settings\Seid.Krvavac\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\BgInfoAgent\BgInfoAgent\bin\Release\BgInfoAgent.exe', Symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Runtime.Remoting\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Runtime.Remoting.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Configuration\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Configuration.dll', No symbols loaded.
The thread 0x344 has exited with code 0 (0x0).
Avatar billede khs1a Nybegynder
15. februar 2007 - 13:14 #14
står der heller intet hvis du sætter en debug.writeline("test") ind i run sub ?
Avatar billede none01 Nybegynder
15. februar 2007 - 13:18 #15
Nope:
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_32\mscorlib\2.0.0.0__b77a5c561934e089\mscorlib.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Windows.Forms\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Windows.Forms.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Drawing\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Drawing.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.Sync\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.Sync.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\Documents and Settings\Seid.Krvavac\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\BgInfoAgent\BgInfoAgent\bin\Release\BgInfoAgent.vshost.exe', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_32\System.Data\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Data.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Deployment\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Deployment.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Xml\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Xml.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualBasic\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualBasic.dll', No symbols loaded.
The thread 0x1668 has exited with code 0 (0x0).
The thread 0x1050 has exited with code 0 (0x0).
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_32\mscorlib\2.0.0.0__b77a5c561934e089\mscorlib.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Windows.Forms\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Windows.Forms.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Drawing\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Drawing.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.Sync\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.Sync.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\Documents and Settings\Seid.Krvavac\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\BgInfoAgent\BgInfoAgent\bin\Release\BgInfoAgent.vshost.exe', No symbols loaded.
The program '[4296] BgInfoAgent.vshost.exe: Managed' has exited with code 0 (0x0).
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_32\System.Data\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Data.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Deployment\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Deployment.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Xml\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Xml.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualBasic\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualBasic.dll', No symbols loaded.
A first chance exception of type 'System.Runtime.InteropServices.COMException' occurred in Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.dll
The thread 0x1328 has exited with code 0 (0x0).
The thread 0x12fc has exited with code 0 (0x0).
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\Documents and Settings\Seid.Krvavac\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\BgInfoAgent\BgInfoAgent\bin\Release\BgInfoAgent.exe', Symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Runtime.Remoting\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Runtime.Remoting.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Configuration\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Configuration.dll', No symbols loaded.
Avatar billede khs1a Nybegynder
15. februar 2007 - 13:22 #16
Projektet er sat til debug?
Avatar billede none01 Nybegynder
15. februar 2007 - 13:27 #17
Ups, den var sat til Release.
Men nu virker det:

'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_32\mscorlib\2.0.0.0__b77a5c561934e089\mscorlib.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Windows.Forms\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Windows.Forms.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Drawing\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Drawing.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.Sync\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.Sync.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\Documents and Settings\Seid.Krvavac\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\BgInfoAgent\BgInfoAgent\bin\Debug\BgInfoAgent.vshost.exe', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_32\System.Data\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Data.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Deployment\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Deployment.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Xml\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Xml.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualBasic\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualBasic.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_32\mscorlib\2.0.0.0__b77a5c561934e089\mscorlib.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Windows.Forms\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Windows.Forms.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Drawing\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Drawing.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.Sync\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.Utilities.Sync.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\Documents and Settings\Seid.Krvavac\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\BgInfoAgent\BgInfoAgent\bin\Debug\BgInfoAgent.vshost.exe', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_32\System.Data\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Data.dll', No symbols loaded.
The thread '<No Name>' (0x1218) has exited with code 0 (0x0).
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Deployment\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Deployment.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Xml\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Xml.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.VisualBasic\8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\Microsoft.VisualBasic.dll', No symbols loaded.
The thread '<No Name>' (0xcbc) has exited with code 0 (0x0).
The thread '<No Name>' (0x1148) has exited with code 0 (0x0).
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\Documents and Settings\Seid.Krvavac\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\BgInfoAgent\BgInfoAgent\bin\Debug\BgInfoAgent.exe', Symbols loaded.
The program '[5344] BgInfoAgent.vshost.exe: Managed' has exited with code 0 (0x0).
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Runtime.Remoting\2.0.0.0__b77a5c561934e089\System.Runtime.Remoting.dll', No symbols loaded.
'BgInfoAgent.vshost.exe' (Managed): Loaded 'C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\System.Configuration\2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a\System.Configuration.dll', No symbols loaded.
Avatar billede khs1a Nybegynder
16. februar 2007 - 08:33 #18
Er debug.writeline linie 1 i sub onchange?
udfra ovenstående tidspunkter er der jo mere end 5 sekunder mellem hvergang onchange bliver kaldt.
Updateres filen ca. hver 10 sekund?
hvis ikke så prøv at udkommentere alt efter thread.sleep i onchange og indsæt
en debug.writeline(datetime.now.tostring("HH:mm:ss:fff") + " file import")
hvad bliver resultatet så?
Avatar billede none01 Nybegynder
16. februar 2007 - 09:22 #19
Nej filen opdateres kun en gang, og tror ikke at programmet bginfo gør noget da det køre fint i Sub Form1_Load
Og ja debug.writeline var den første linie i onchanged sub.
Det er output:
09:21:18:137 file import
09:21:23:174 file import
09:21:28:181 file import
09:21:33:179 file import
09:21:38:186 file import

og sådan ser sub'en ud pt:
    Dim TimeFired As DateTime = DateTime.Now
    Private Sub OnChanged(ByVal source As Object, ByVal e As FileSystemEventArgs)
        Debug.WriteLine(DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss:fff"))
        If (DateTime.Now.Subtract(TimeFired).TotalMilliseconds < 50) Then
            Exit Sub
        End If
        TimeFired = DateTime.Now

        '' Wait 5 sec. before copying
        System.Threading.Thread.Sleep(5000)
        Debug.WriteLine(DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss:fff") + " file import")
        ''Copy the file
        'File.Copy(PathToFileToWatch & FileToWatch, PathToCopyTo & FileToWatch, True)
        ''Run the command to update the background on the desktop
        'Shell(PathToCopyTo & "Bginfo.exe /timer:0 /I""" & PathToCopyTo & FileToWatch & """", AppWinStyle.Hide, True)
        'MsgBox("Runned from onChanged")
    End Sub
Avatar billede none01 Nybegynder
16. februar 2007 - 09:26 #20
Jeg har os lige prøvet at kopier filen, rette i den og så kopier den over på netværket, og det samme ting sker, så der er noget galt med koden.

09:24:52:485 file import
09:24:57:502 file import
09:25:02:510 file import
09:25:07:517 file import
Avatar billede khs1a Nybegynder
16. februar 2007 - 10:18 #21
efter lidt mere research har jeg et projekt som fungere perfekt.
hvis der kommer f.eks. 5 events bliver onchange kaldt 5 gange efter hinanden og da hver tager minimum 5 sekunder vil vi se resultatet som ovenstående.
Prøv at kigge på følgende projekt Visual Studio console projekt:
Option Strict On
Option Explicit On

Imports System.io
Module Module1
  Private t As System.Threading.Thread = New System.Threading.Thread(AddressOf DoWork)
  Private f As FileSystemwatcher
  Sub Main()
    Dim s As String
    f = New FileSystemWatcher
    f.IncludeSubdirectories = False
    f.NotifyFilter = NotifyFilters.LastAccess Or NotifyFilters.LastWrite
    f.Path = "c:\temp\"
    f.Filter = "test.txt"
    AddHandler f.Changed, AddressOf OnChanged
    f.EnableRaisingEvents = True
    Console.WriteLine("press enter to terminate")
    s = Console.ReadLine
    f.EnableRaisingEvents = False
    f.Dispose()
  End Sub

  Private timeFired As DateTime = DateTime.Now
  Private Sub OnChanged(ByVal source As Object, ByVal e As FileSystemEventArgs)
    Console.WriteLine(DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss:fff") + "onchange start")
    If (DateTime.Now.Subtract(timeFired).TotalMilliseconds < 50) Then
      Console.WriteLine(DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss:fff") + "onchange filtered")
      Exit Sub
    End If
    timeFired = DateTime.Now
    If t.ThreadState <> Threading.ThreadState.Running Then
      t = New System.Threading.Thread(AddressOf DoWork)
      t.Start()
    End If
  End Sub

  Private Sub DoWork()
    System.Threading.Thread.Sleep(5000)
    Console.WriteLine(DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss:fff") + "DoWork")
  End Sub
End Module
Avatar billede none01 Nybegynder
16. februar 2007 - 10:40 #22
Den gør det samme i dit program, det er outputtet:
10:38:54:242onchange start
10:38:54:322onchange start
10:38:54:322onchange filtered
10:38:54:332onchange start
10:38:54:332onchange filtered
10:38:56:275onchange start
10:38:59:309DoWork
The thread '<No Name>' (0xe84) has exited with code 0 (0x0).
10:39:01:282DoWork
The thread '<No Name>' (0x11c0) has exited with code 0 (0x0).

Det er koden så du kan se hvad jeg har rettet i:
Option Strict On
Option Explicit On

Imports System.io
Module Module1
    Private t As System.Threading.Thread = New System.Threading.Thread(AddressOf DoWork)
    Private f As FileSystemwatcher
    Sub Main()
        Dim s As String
        f = New FileSystemWatcher
        f.IncludeSubdirectories = False
        f.NotifyFilter = NotifyFilters.LastAccess Or NotifyFilters.LastWrite
        f.Path = "\\pepsict\newdfs\DK-Desktop_Info\BgInfo_Equipment\"
        f.Filter = "Eq_Info.bgi"
        AddHandler f.Changed, AddressOf OnChanged
        f.EnableRaisingEvents = True
        Console.WriteLine("press enter to terminate")
        s = Console.ReadLine
        f.EnableRaisingEvents = False
        f.Dispose()
    End Sub

    Private timeFired As DateTime = DateTime.Now
    Private Sub OnChanged(ByVal source As Object, ByVal e As FileSystemEventArgs)
        Debug.WriteLine(DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss:fff") + "onchange start")
        Console.WriteLine(DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss:fff") + "onchange start")
        If (DateTime.Now.Subtract(timeFired).TotalMilliseconds < 50) Then
            Debug.WriteLine(DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss:fff") + "onchange filtered")
            Console.WriteLine(DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss:fff") + "onchange filtered")
            Exit Sub
        End If
        timeFired = DateTime.Now
        If t.ThreadState <> Threading.ThreadState.Running Then
            t = New System.Threading.Thread(AddressOf DoWork)
            t.Start()
        End If
    End Sub

    Private Sub DoWork()
        System.Threading.Thread.Sleep(5000)
        Debug.WriteLine(DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss:fff") + "DoWork")
        Console.WriteLine(DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss:fff") + "DoWork")
    End Sub
End Module
Avatar billede none01 Nybegynder
16. februar 2007 - 10:50 #23
Det er outputtet hvis jeg bruger en txt fil som jeg retter i:
10:49:29:456onchange start
10:49:30:137onchange start
10:49:30:137onchange filtered
10:49:30:137onchange start
10:49:30:147onchange filtered
10:49:30:157onchange start
10:49:35:134DoWork
The thread '<No Name>' (0x1178) has exited with code 0 (0x0).
10:49:35:164DoWork
Avatar billede none01 Nybegynder
16. februar 2007 - 10:53 #24
men programmet virker fint hvis det er en fil lokalt på computeren.
Der må ske noget mere hvis det er på netværket så :/
Avatar billede khs1a Nybegynder
16. februar 2007 - 11:05 #25
Det hjælper da på den dowork bliver godt nok kaldt 2 gange.
kan man forestille sig at det tager ca. 2 sek at skrive bgi filen?

tror det funger hvis du retter
        If (DateTime.Now.Subtract(timeFired).TotalMilliseconds < 50) Then
til
        If (DateTime.Now.Subtract(timeFired).TotalMilliseconds < 10000) Then

så skal der gå 10 sekunder mellem hver gang dowork kaldes
Avatar billede none01 Nybegynder
16. februar 2007 - 11:21 #26
Det ser ud til som om det virker nu :D

jeg har os sat den til 10000 i mit program og det virker nu som det skal :D

Milliard gange tak khs1a at du gad at hjælpe så meget!

Dog får du ikke så mange points som du har fortjent men smid et svar ind :)
Avatar billede khs1a Nybegynder
16. februar 2007 - 11:34 #27
Det var da rart at man kunne få skovlen under den!