Avatar billede okholm Nybegynder
12. februar 2007 - 21:57 Der er 8 kommentarer

Netværk fejler periodisk

Hej eksperter!

Problem:
En maskine med XP mister netværksforbindelsen med mellemrum - det bliver vel til 8-10 gange på en dag. Jeg har midlertidigt "løst" problemet ved at lave et lille script, der kører en ipconfig /relase og så ipconfig /renew - det får det til at køre igen.

Jeg har prøvet:
- geninstallation af XP
- eksternt netkort via USB
- nyt kabel
+ diverse andre småting... intet hjælper :-(

Det må næsten være en konflikt på software-niveau? Men det er lige hvad der udløser problemet. Måske en update til XP, der skal fjernes - men hvilken??

Håber, I har nogle gode idéer, der kan hjælpe!

Ser frem til at høre fra Jer :-)
Avatar billede bjarnebif Praktikant
12. februar 2007 - 22:43 #1
Jeg har det samme problem.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2007 - 22:52 #2
jeg skal ikke kunne sige det, måske en eller anden buffer overflow, check for opdaterede drivere til netkort.

Det er nu ikke nødvendigt at lave en batfil, hvis du højreklikker på din lanforbindelse og vælger "reperer" udfører den selv denne kommando, som en del af reperationen
Avatar billede okholm Nybegynder
12. februar 2007 - 23:00 #3
Opdatering af drivere virker desværre heller ikke :-(

Det går bare hurtigere med batfilen :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2007 - 23:21 #4
Måske skudt lidt ved siden af - men bruger du Comodo som firewall?
Avatar billede okholm Nybegynder
12. februar 2007 - 23:25 #5
Nej, det gør jeg ikke. Så der er desværre ikke noget at hente der.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2007 - 23:31 #6
Ok, så skyder jeg helt blindt op i luften igen: Har du talt med din netværks-leverandør???
Avatar billede trold1 Nybegynder
13. februar 2007 - 17:35 #7
Har du en linksys router, så kian du under advanced wireless settings ændre beacon interval fra 100til 150 millisekunder. Det hjalp hos mig. Har du en anden router, så er der måske en lignende mulighed.
Avatar billede okholm Nybegynder
13. februar 2007 - 18:20 #8
Har ikke talt med min netværksleverandør...

Det er ikke linksys router - ej heller er det wireless. Vi taler om et helt almindeligt kablet netværk.