Avatar billede kingyo Nybegynder
12. februar 2007 - 21:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søge i database

Hej alle,

Jeg sidder og skal foretage en søgning i en database (Access), ud fra en SQL-sætning.

Jeg benytter følgende kode:

        SQL = "SELECT * FROM opskrifter WHERE navn LIKE '*" + txtNavn.Text + "*' ORDER BY navn;"
        MsgBox SQL
        Set rs = db.OpenRecordset(SQL, dbOpenDynaset, dbReadOnly)
        Do While Not rs.EOF
            'lstResultater.AddItem (rs.Fields("navn"))
            MsgBox rs.Fields("navn")
        Loop

Problemet med dette er imidlertid, at while-løkken bliver uendelig, selvom der kun er én række i tabellen, som indeholder kriteriet. Er der nogen som kan komme med en logisk forklaring og evt. løsning på dette? På forhånd tak.

Programmet bliver lavet i VB6.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. februar 2007 - 21:11 #1
Måske mangler der en
  rs.MoveNext
Avatar billede kingyo Nybegynder
12. februar 2007 - 21:12 #2
Åh gud - du har jo helt ret. Ja, så kan man have lov til at føle sig dum ;)

Jeg takker dog - svar evt. hvis du vil have pointene.

Sådan går det når man er bagud med ens lektier og man må skynde sig med sine afleveringer ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. februar 2007 - 21:26 #3
Jeg samler ikke på point, tak. Skynde dig at lægge svar selv, og accepter det, og kom videre med lektier ;)
Avatar billede kingyo Nybegynder
12. februar 2007 - 21:39 #4
Jeg takker mange gange ;)