Avatar billede kwudo Nybegynder
12. februar 2007 - 15:26 Der er 1 løsning

Fejl i opdatering.

Hej alle sammen.

Jeg har nu prøvet alle metoder på at få min chattekst, til at opdatere uden klik og blink osv.

Jeg fandt dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/139721
Og fulgte phoenixv forklaringer, jeg har nu noget der ser således ud:

Txt.php - Hvor chat teksten er:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<script>
function opdaterSpans(chatindhold) {
if (document.getElementById) document.getElementById(\"iespan\").innerHTML = chatindhold;
else if (document.all) document.all[\"iespan\"].innerHTML = chatindhold;
else if (document.layers) document[\"nslayer\"].document.write(chatindhold);
}
</script>
</head>

<frameset rows=0,* frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
      <frame name="chatten" src="txt.php" scrolling="NO" noresize>
      <frame name="skjultFrame" scrolling="NO" noresize src="skjultChat.php">
    </frameset>

<body onLoad=\"parent.skjultFrame.reload(true);\">>

<span id=\"iespan\"><layer id=\"nslayer\">
<?
$hent = mysql_query("SELECT * FROM chattext WHERE til = 'alle' && rum = '$show[rum]' || til = '$show[brugernavn]' && rum = '$show[rum]' ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($hent)) {
while($vis = mysql_fetch_array($hent)) {
?>
<table border="0" width="100%">
    <tr>
        <td><? echo $vis[fra]; ?> til <? echo $vis[til]; ?> - <? echo $vis[tid]; ?></td>
    </tr>
    <tr>
        <td><font color="<? echo $vis[farve]; ?>"><? echo nl2br($vis[txt]); ?></font></td>
    </tr>
</table>
<?
}
?>
</layer></span>

</body>

</html>

Til txt.php har jeg skjultChat.php som ser sådan her ud:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>New Page 1</title>
<script language="javascript">
chatHTML = \"<?$hent = mysql_query("SELECT * FROM chattext WHERE til = 'alle' && rum = '$show[rum]' || til = '$show[brugernavn]' && rum = '$show[rum]' ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());if(mysql_num_rows($hent)) {while($vis = mysql_fetch_array($hent)) {?><table border="0" width="100%"><tr><td><? echo $vis[fra]; ?> til <? echo $vis[til]; ?> - <? echo $vis[tid]; ?></td></tr><tr><td><font color="<? echo $vis[farve]; ?>"><? echo nl2br($vis[txt]); ?></font></td></tr></table><?}}?>\";
if (parent.chatten.opdaterSpan) {
parent.chatten.opdaterSpan(chatHTML);
setTimeout(\"self.location.reload(true)\",3000);
}
</script>

</head>

<body>

</body>

</html>

det php kode der står er dette fra txt.php

<?
$hent = mysql_query("SELECT * FROM chattext WHERE til = 'alle' && rum = '$show[rum]' || til = '$show[brugernavn]' && rum = '$show[rum]' ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($hent)) {
while($vis = mysql_fetch_array($hent)) {
?>
<table border="0" width="100%">
    <tr>
        <td><? echo $vis[fra]; ?> til <? echo $vis[til]; ?> - <? echo $vis[tid]; ?></td>
    </tr>
    <tr>
        <td><font color="<? echo $vis[farve]; ?>"><? echo nl2br($vis[txt]); ?></font></td>
    </tr>
</table>
<?
}
?>

Håber virkelig i kan hjælpe mig, så det ikke blinker/siger klik lyde, for kan virkelig ikke selv se fejl i det.
Har gjort PRÆCIS som han har beskrevet i hans svar.
Avatar billede umle-keera Nybegynder
13. februar 2007 - 12:15 #1
Uden klik og blink, så vil du gerne have at det bliver lavet med HXR, også kaldet AJAX i pop-termer.

Til 25 point kan jeg ikke gøre meget mere end at henvise dig til en af de tusindvis af allerede eksisterende chats som er bygget på det princip.

http://www.ajaxprojects.com/ajax/tutorialdetails.php?itemid=9
http://www.dynamicajax.com/fr/AJAX_Driven_Web_Chat-271_290_291.html