Avatar billede andersbohlin Nybegynder
12. februar 2007 - 15:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette cookies

Hej, jeg har problem med at slette cookies,

Jeg har slettet alle cookies gennem internet explorer (IE7),
jeg har slettet specifikt de cookies som jeg ville have slettet gennem et program der hedder Cookie Editor men når jeg Spørger på cookien i min kode er den aldrig nothing og den indeholder altid en verdi. min kode ser ud som følger:

        'Show prices ex/inc VAT
        Dim ShowPriceVATCookie As HttpCookie
        If Request.Cookies("ShopShowPriceVAT") Is Nothing Then

            ShowPriceVATRadioButtonList.SelectedValue = "inc" 'Default to inc if no cookie
            ShowPriceVATCookie = New HttpCookie("ShopShowPriceVAT")
            ShowPriceVATCookie.Expires = Now.AddYears(10)
            ShowPriceVATCookie.Value = "inc"
            'Save Cookie
            Response.Cookies.Add(ShowPriceVATCookie)
            Response.Redirect(Request.RawUrl.ToString)

        Else
            ShowPriceVATCookie = Request.Cookies("ShopShowPriceVAT")
            Dim ShowPriceVAT As String = ShowPriceVATCookie.Value

            If String.IsNullOrEmpty(ShowPriceVAT) Then
                ShowPriceVATRadioButtonList.SelectedValue = "inc" 'Default to inc if no cookie
                ShowPriceVATCookie = New HttpCookie("ShopShowPriceVAT")
                ShowPriceVATCookie.Expires = Now.AddYears(10)
                ShowPriceVATCookie.Value = "inc"
                'Save Cookie
                Response.Cookies.Add(ShowPriceVATCookie)
                Response.Redirect(Request.RawUrl.ToString)
            Else

                If Not ShowPriceVAT = Nothing And ShowPriceVAT = "ex" Then
                    ShowPriceVATRadioButtonList.SelectedValue = "ex"
                Else
                    ShowPriceVATRadioButtonList.SelectedValue = "inc"
                End If

er der nogen derude der har en ide?
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2007 - 15:23 #1
If  Request.Cookies("ShopShowPriceVAT").HasKeys then

prøv det istedet.
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2007 - 15:23 #2
sorry.. du skal lige lave et ! foran.
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2007 - 15:28 #3
Nu jeg ser på det må det jo betyde at din cookie eksistere.. sikker på du har fået slettet den?

ps. normal skrives det som hvis den findes så gør det her og ellers det her... altså

If (Not Request.Cookies("ShopShowPriceVAT") is Nothing) Then

else
din kode her.
end if

ved ikke om det gør en forskel.
Avatar billede andersbohlin Nybegynder
12. februar 2007 - 15:39 #4
hmm, den har ikke nogen keys, den har en direkte værdi.
ShowPriceVATCookie.Value = "inc" og ikke ShowPriceVATCookie.items("key").Value = "inc"

skal ikke ShowPriceVATCookie returnere Nothing hvis den ikke findes?

og hvad er ænnu mer underligt er at den returnerer "inc" selvom jeg har slettet den...
Avatar billede andersbohlin Nybegynder
12. februar 2007 - 15:41 #5
Jeg må simpelthen sætte den et andet stæde på siden.

tak for hjælpen :-)
Avatar billede kalp Novice
12. februar 2007 - 15:42 #6
selv tak:)
Avatar billede andersbohlin Nybegynder
12. februar 2007 - 15:45 #7
:-)