Avatar billede forgottentribute Nybegynder
12. februar 2007 - 05:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mangler hjælp til denne kode fra min retprofil side..

Jeg har problemer med denne kode.
Jeg kan sagtens få hentet oplysningerne fra databasen, men den gider ikke gemme det igen?

Kan i hjælpe mig?

<div class="center">
        <div style="margin: 1px;background: #F6F6F6 url('heeeh.jpg');color:#fff;font-weight:bold;"><div style="padding: 5px;">
        Min side</div></div></div>
<div style="padding: 5px;">

<?
  if($_SESSION["id"] != "" AND $_SESSION["username"] != "" AND $_SESSION["email"] != "" AND $_SESSION["rank"] > 1) {
?>

<div style="float:right;margin-left:5px;clear:both;">
<div class="rightmenu">
<div style="margin: 1px;background-color: #F6F6F6;">
<div style="margin-bottom: 5px;background: #F6F6F6 url('heeeh.jpg');color:#fff;border-bottom:1px solid #fff;font-weight:bold;"><div style="padding: 5px;">
Menu<br />
</div></div><div id="menu10"><div style="padding: 5px;padding-top:0px;">
<?

  echo "<a href=\"?p=mypage\">Min profil</a><br />";
  echo "<a href=\"?p=mypage&amp;o=edit\">Opdater oplysninger</a><br /><br />";
  echo "<a href=\"?p=search\">Søg</a><br /><br />";
  echo "<a href=\"?p=mailbox&amp;o=incoming\">Indbakke</a><br />";
  echo "<a href=\"?p=mailbox&amp;o=outgoing\">Udbakke</a><br />";
  echo "<a href=\"?p=mailbox&amp;o=newpm\">Ny pm</a><br /><br />";

if($_SESSION["rank"] >= 3) {
  echo "<a href=\"?p=mypage&amp;o=todo\">Todo</a><br />";
  echo "<a href=\"?p=mypage&amp;o=news\">Nyheder</a><br />";
  echo "<a href=\"?p=mypage&amp;o=categories\">Kategorier</a><br />";
  echo "<a href=\"?p=mypage&amp;o=shout\">Shout-tekst</a><br />";
  echo "<a href=\"?p=mypage&amp;o=users\">Brugere</a><br />";
  echo "<a href=\"?p=mypage&amp;o=articles\">Artikler</a><br />";
  echo "<a href=\"?p=mypage&amp;o=links\">Links</a><br /><br />";
}

  echo "</div></div></div></div></div>";

if($_GET["o"] == "") {

  echo "Hej ".$_SESSION["username"];

}elseif($_GET[o] == "todo" AND $_SESSION["rank"] >= 3) {

  connect();

if($_POST[todo_text] != "" AND $_POST[todo_link] != "") {

  mysql_query("UPDATE admin_stuff SET text='$_POST[todo_text]', link='$_POST[todo_link]' WHERE id='1'");

}elseif($_POST[todo_text] == "" AND $_POST[todo_link] == "") {
  echo "Du mangler at indtaste noget i feltet.";
}

  $res = mysql_query("SELECT * FROM admin_stuff WHERE id='1'");
  $row = mysql_fetch_array($res);

  echo "<form action=\"./?p=mypage&o=todo\" method=\"post\">";
  echo "<table style=\"width:100px;\">";
  echo "<tr><td>Titel</td><td><input type=\"text\" name=\"todo_text\" value=\"".$row[text]."\"></td></tr>";
  echo "<tr><td>Link</td><td><input type=\"text\" name=\"todo_link\" value=\"".$row[link]."\"></td></tr>";
  echo "<tr><td><input type=\"submit\" value=\"Opdater\"></td></tr>";
  echo "</table>";
  echo "</form>";

}elseif($_GET["o"] == "edit") {

connect();

if($_POST["edit_update"] == "update") {

  if($_POST["edit_passworda"] OR $_POST["edit_passwordb"] OR $_POST["edit_showemail"] OR $_POST["edit_newsletter"] OR $_POST["edit_realname"] OR $_POST["edit_location"] OR $_POST["edit_homepage"] OR $_POST["edit_msn"] OR $_POST["edit_yim"] OR $_POST["edit_aim"] OR $_POST["edit_icq"] OR $_POST["edit_signature"] OR $_POST["edit_description"]) {

      $date = mktime(0,0,0,$_POST["month"],$_POST["date"],$_POST["year"]);
      $realname = stripslashes(strip_tags($_POST["edit_realname"]));
      $location = stripslashes(strip_tags($_POST["edit_location"]));
      $msn = stripslashes(strip_tags($_POST["edit_msn"]));
      $aim = stripslashes(strip_tags($_POST["edit_aim"]));
      $yim = stripslashes(strip_tags($_POST["edit_yim"]));
      $icq = stripslashes(strip_tags($_POST["edit_icq"]));
      $www = strip_tags($_POST["edit_homepage"]);
      $description = strip_tags($_POST["edit_description"]);
      $signature = strip_tags($_POST["edit_signature"]);
      if ($_POST["edit_newsletter"] == 1) {
          $newsletter = 1;
      }
      else {
    $newsletter = 0;
      }
        $month_1 = 31;
        $month_2 = 29;
        $month_3 = 31;
        $month_4 = 30;
        $month_5 = 31;
        $month_6 = 30;
        $month_7 = 31;
        $month_8 = 31;
        $month_9 = 30;
        $month_10 = 31;
        $month_11 = 30;
        $month_12 = 31;

        $month_calc = $$_POST[birth_m];

        if($_POST[birth_d] <= $month_calc) {

            if($_POST["edit_passworda"] == $_POST["edit_passwordb"] AND $_POST["edit_passworda"] != ""){

            $mdfive = md5($_POST["edit_passworda"]);
            mysql_query("UPDATE users SET password='$mdfive' WHERE id='$_SESSION[id]'") or die(mysql_error());

            }elseif($_POST["edit_passworda"] != "" OR $_POST["edit_passworda"] != $_POST["edit_passwordb"]){

            $errortext1 = "De to indtastede kodeord var ikke ens.";

            }

            $format_signature = format($signature);
            $format_description = format($description);
            mysql_query("UPDATE users SET newsletter='$newsletter',showemail='$_POST[edit_showemail]', msn='$msn', icq='$icq', yim='$yim', aim='$aim', signature='$format_signature', realname='$realname', birth_d='$_POST[birth_d]', birth_m='$birth_m', birth_y='$birth_y', location='$location', description='$format_description', homepage='$www' WHERE id='$id'") or die(mysql_error());

        }else{

            $errortext = "Du har indtastet forkert fødselsdags dato";
        }

  }else{
      $errortext = "Du skal udfylde nogle felter før du kan opdatere dine oplysninger";
  }

$res = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE id='$id'");
$row = mysql_fetch_array($res);

  echo "<table style=\"width:400px;\">";
  echo "<form action=\"./?p=mypage&o=edit\" method=\"POST\">";
  echo "<tr>";
  echo "<td>Brugernavn:</td><td style=\"width:150px;\"><input type=\"text\" name=\"edit_username\" value=\"".$row[username]."\" disabled=\"disabled\" /></td><td></td>";
  echo "</tr><tr>";
  echo "<td>Kodeord:</td><td><input type=\"password\" name=\"edit_passworda\" value=\"\" /></td><td>(Lad felterne være tomme hvis ikke du vil ændre dit kodeord)</td>";
  echo "</tr><tr>";
  echo "<td>Kodeord igen:</td><td><input type=\"password\" name=\"edit_passwordb\" value=\"\" /></td><td>"; if($errortext1 != ""){ echo "<font style=\"color: #CC0000;\">(".$errortext1.")</font>"; }else{ echo "(For at sikre du har tastet rigtigt)"; } echo "</td>";
  echo "</tr><tr>";
  echo "<td><br />&nbsp;</td></tr><tr>";
  echo "<td>Navn:</td><td><input type=\"text\" name=\"edit_realname\" value=\"".$row[realname]."\" /></td><td></td>";
  echo "</tr><tr>";
  echo "<td>Alder:</td><td>";

      echo "<select name=\"birth_d\">";
      $d = 1;
      while($d <= 31) {

        echo "<option value='".$d."'";
        if ($d == $row['birth_d']) { echo " selected"; }
        echo ">".$d."</option>";
        $d = $d+1;
      }
      echo "</select>";

      echo "<select name=\"birth_m\">";
      $m = 1;
      while($m <= 12) {
        echo "<option value=\"".$m."\"";
        if ($m == $row['birth_m']) { echo " selected"; }
        echo ">".$m."</option>";
        $m = $m+1;
      }
      echo "</select>";

      echo "<select name=\"birth_y\">";
      $y = 1930;
      while($y <= 2000) {
        echo "<option value=\"".$y."\"";
        if ($y == $row['birth_y']) { echo " selected"; }
        echo ">".$y."</option>";
        $y = $y+1;
      }
      echo "</select>";

  echo "</td><td>(dd/mm/yyyy)</td>";
  echo "</tr><tr>";
  echo "<td>Bopæl:</td><td><input type=\"text\" name=\"edit_location\" value=\"".$row[location]."\" /></td><td></td>";
  echo "</tr><tr>";
  echo "<td>Hjemmeside:</td><td><input type=\"text\" name=\"edit_homepage\" value=\"".$row[homepage]."\" /></td><td>(husk http://)</td>";
  echo "</tr><tr>";
  echo "<td>Windows IM:</td><td><input type=\"text\" name=\"edit_msn\" value=\"".$row[msn]."\" /></td><td></td>";
  echo "</tr><tr>";
  echo "<td>Yahoo IM:</td><td><input type=\"text\" name=\"edit_yim\" value=\"".$row[yim]."\" /></td><td></td>";
  echo "</tr><tr>";
  echo "<td>AOL IM:</td><td><input type=\"text\" name=\"edit_aim\" value=\"".$row[aim]."\" /></td><td></td>";
  echo "</tr><tr>";
  echo "<td>ICQ:</td><td><input type=\"text\" name=\"edit_icq\" value=\"".$row[icq]."\" /></td><td></td>";
  echo "</tr><tr>";
  echo "<td>Signatur:</td><td><input type=\"text\" name=\"edit_signature\" value=\"".$row[signature]."\" maxlength=\"255\" /></td><td> (Her kan der bruges tekstkoder)</td>";
  echo "</tr><tr>";
  echo "<td>Nyhedsbrev:</td><td><input name=\"edit_newsletter\" value=\"1\" type=\"radio\" "; if($row[newsletter] == 1){ echo "checked=\"checked\""; } echo " >Ja <input name=\"edit_newsletter\" value=\"0\" type=\"radio\" "; if($row[newsletter] == 0){ echo "checked=\"checked\""; } echo " >Nej</td><td></td>";
  echo "</tr><tr>";
  echo "<td>Vis email:</td><td><input name=\"edit_showemail\" value=\"1\" type=\"radio\" "; if($row[showemail] == 1){ echo "checked=\"checked\""; } echo " \" >Ja <input name=\"edit_showemail\" value=\"0\" type=\"radio\""; if($row[showemail] == 0){ echo "checked=\"checked\""; } echo ">Nej</td>";
  echo "</tr>";
  echo "</table>";
  echo "<table style=\"width:420px;\">";
  echo "<tr><td>Fritekst:</td><td> (Her kan der bruges tekstkoder)</td></tr>";
  echo "<tr><td></td><td><textarea name=\"edit_description\" rows=\"0\" cols=\"0\" style=\"width: 70%; height: 100px;margin-top:2px;\">".$row[description]."</textarea></td></tr>";
  echo "</table>";
  echo "<input type=\"hidden\" name=\"edit_update\" value=\"update\" />";
  echo "<input type=\"submit\" value=\"Udfør\" class=\"submit\" style=\"float:left;\" />";
  echo "</form>";

}

}else{

  echo "Du skal være logget ind for at benytte denne side.";

}
?>

</div>

Mange tak --
Avatar billede forgottentribute Nybegynder
12. februar 2007 - 22:04 #1
Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede forgottentribute Nybegynder
12. februar 2007 - 23:08 #2
startet nyt