Avatar billede smask Nybegynder
11. februar 2007 - 23:59 Der er 7 kommentarer

lige et problem med et counter Javascript

hej,

Jeg har lige fundet dette som jeg gerne vil have på min side.

<script>

/*
Count up from any date script-
By JavaScript Kit (www.javascriptkit.com)
Over 200+ free scripts here!
*/

var montharray=new Array("Jan","Feb","Mar","Apr","May","Jun","Jul","Aug","Sep","Oct","Nov","Dec")

function countup(yr,m,d){
var today=new Date()
var todayy=today.getYear()
if (todayy < 1000)
todayy+=1900
var todaym=today.getMonth()
var todayd=today.getDate()
var todaystring=montharray[todaym]+" "+todayd+", "+todayy
var paststring=montharray[m-1]+" "+d+", "+yr
var difference=(Math.round((Date.parse(todaystring)-Date.parse(paststring))/(24*60*60*1000))*1)
difference+=" days"
document.write("It\'s been "+difference+" since the launch of JavaScript Kit!")
}
//enter the count up date using the format year/month/day
countup(1997,12,05)
</script>

<p align="center"><font face="arial" size="-2">This free script provided by</font><br>
<font face="arial, helvetica" size="-2"><a href="http://javascriptkit.com">JavaScript
Kit</a></font></p>

Scriptet virker fint, men jeg vil gerne bruge det samme script 2 steder på min side. Og hvis jeg paster det ind to steder, så virker ingen af dem.

Kan man ændre noget for at den kan virke begge steder?

Tak ;)
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
12. februar 2007 - 04:30 #1
Placer dette i HEAD

<script>

/*
Count up from any date script-
By JavaScript Kit (www.javascriptkit.com)
Over 200+ free scripts here!
*/

var montharray=new Array("Jan","Feb","Mar","Apr","May","Jun","Jul","Aug","Sep","Oct","Nov","Dec")

function countup(yr,m,d){
var today=new Date()
var todayy=today.getYear()
if (todayy < 1000)
todayy+=1900
var todaym=today.getMonth()
var todayd=today.getDate()
var todaystring=montharray[todaym]+" "+todayd+", "+todayy
var paststring=montharray[m-1]+" "+d+", "+yr
var difference=(Math.round((Date.parse(todaystring)-Date.parse(paststring))/(24*60*60*1000))*1)
difference+=" days"
document.write("It\'s been "+difference+" since the launch of JavaScript Kit!")
}
</script>

Indsæt en udgave af dette hvert sted du ønsker:
------------------------------------------------

<script>
//enter the count up date using the format year/month/day
countup(1997,12,05)
</script>

Indsæt en udgave af dette hvert sted du ønsker:
------------------------------------------------

<p align="center"><font face="arial" size="-2">This free script provided by</font><br>
<font face="arial, helvetica" size="-2"><a href="http://javascriptkit.com">JavaScript
Kit</a></font></p>
Avatar billede smask Nybegynder
12. februar 2007 - 05:23 #2
hej igen.

kan det laves saa jeg kan ændre indholdet begge steder?

f.eks.
i den første viser jeg hvor længe mit website har været oppe - og i den anden viser jeg hvor længe siden jeg har røget min sidste cigaret ;)

jeg mener - sådan som du viser det der, vil den tælle det samme begge steder.
Avatar billede smask Nybegynder
12. februar 2007 - 05:24 #3
jeg mener - det er ikke denne jeg vil ændre:

<script>
//enter the count up date using the format year/month/day
countup(1997,12,05)
</script>

det er denne her:
var difference=(Math.round((Date.parse(todaystring)-Date.parse(paststring))/(24*60*60*1000))*1)
Avatar billede smask Nybegynder
12. februar 2007 - 05:26 #4
sry denne vil jeg ændre:

<script>

/*
Count up from any date script-
By JavaScript Kit (www.javascriptkit.com)
Over 200+ free scripts here!
*/

var montharray=new Array("Jan","Feb","Mar","Apr","May","Jun","Jul","Aug","Sep","Oct","Nov","Dec")

function countup(yr,m,d){
var today=new Date()
var todayy=today.getYear()
if (todayy < 1000)
todayy+=1900
var todaym=today.getMonth()
var todayd=today.getDate()
var todaystring=montharray[todaym]+" "+todayd+", "+todayy
var paststring=montharray[m-1]+" "+d+", "+yr
var difference=(Math.round((Date.parse(todaystring)-Date.parse(paststring))/(24*60*60*1000))*1)
difference+=" days"
document.write("It\'s been "+difference+" since the launch of JavaScript Kit!")
}
</script>
Avatar billede smask Nybegynder
12. februar 2007 - 05:31 #5
ja. og så var det sgu ikke engang den rigtige jeg havde givet dig.. undskyld.. men det er denne her:

<!--Simply copy and paste into <BODY>  </BODY>
where you want this message it to appear.-->

<SCRIPT type="text/javascript">

/*
Count Up - Script
Visit http://rainbow.arch.scriptmania.com/scripts/
for this script and many more
*/

function setcountup(theyear,themonth,theday){
yr=theyear;mo=themonth;da=theday
}

//////////CONFIGURE THE COUNTUP SCRIPT HERE//////////////////

//STEP 1: Configure the date to count up from, in the format year, month, day:
//This date should be less than today
setcountup(2001,10,18)

//STEP 2: Configure text to be attached to count up
var displaymessage="have passed since my last cigarette!"

//STEP 3: Configure the below 5 variables to set the width, height, background color, and text style of the countup area
var countupwidth='350px'
var countupheight='35px'
var countupbgcolor='lightblue'
var opentags='<font face="Verdana" color="blue"><small>'
var closetags='</small></font>'

//////////DO NOT EDIT PASS THIS LINE//////////////////

var montharray=new Array("Jan","Feb","Mar","Apr","May","Jun","Jul","Aug","Sep","Oct","Nov","Dec")
var crosscount=''

function start_countup(){
if (document.layers)
document.countupnsmain.visibility="show"
else if (document.all||document.getElementById)
crosscount=document.getElementById&&!document.all?document.getElementById("countupie") : countupie
countup()
}

if (document.all||document.getElementById)
document.write('<span id="countupie" style="width:'+countupwidth+'; background-color:'+countupbgcolor+'"></span>')

window.onload=start_countup

function countup(){
var today=new Date()
var todayy=today.getYear()
if (todayy < 1000)
todayy+=1900
var todaym=today.getMonth()
var todayd=today.getDate()
var todayh=today.getHours()
var todaymin=today.getMinutes()
var todaysec=today.getSeconds()
var todaystring=montharray[todaym]+" "+todayd+", "+todayy+" "+todayh+":"+todaymin+":"+todaysec
paststring=montharray[mo-1]+" "+da+", "+yr
dd=Date.parse(todaystring)-Date.parse(paststring)
dday=Math.floor(dd/(60*60*1000*24)*1)
dhour=Math.floor((dd%(60*60*1000*24))/(60*60*1000)*1)
dmin=Math.floor(((dd%(60*60*1000*24))%(60*60*1000))/(60*1000)*1)
dsec=Math.floor((((dd%(60*60*1000*24))%(60*60*1000))%(60*1000))/1000*1)

if (document.layers){
document.countupnsmain.document.countupnssub.document.write(opentags+dday+ " days, "+dhour+" hours, "+dmin+" minutes, and "+dsec+" seconds "+displaymessage+closetags)
document.countupnsmain.document.countupnssub.document.close()
}
else if (document.all||document.getElementById)
crosscount.innerHTML=opentags+dday+ " days, "+dhour+" hours, "+dmin+" minutes, and "+dsec+" seconds "+displaymessage+closetags

setTimeout("countup()",1000)
}
</SCRIPT>

<ilayer id="countupnsmain" width=&{countupwidth}; height=&{countupheight}; bgColor=&{countupbgcolor}; visibility=hide><layer id="countupnssub" width=&{countupwidth}; height=&{countupheight}; left=0 top=0></layer></ilayer><p><font face="arial" size="-2">This free script provided by </font><br><font face="arial, helvetica" size="-2"><a href="http://rainbow.arch.scriptmania.com/scripts/">Rainbow Arch</a></font></p>
Avatar billede roenving Novice
25. februar 2007 - 18:14 #6
Lukketid ?-)
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
26. februar 2007 - 04:58 #7
Det du fandt frem til "12/02-2007 05:31:12" er ret gammeldags.
Jeg synes et mere moderne (VALIDERNDE) eksempel ville være bedre.

Se eksemplet: http://heiltech.homepage.dk/exp/CountUp.htm